کد خبر: ۵۶۸۵

حکیم مهر - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در دیدار مدیر کل، معاونین و کارکنان اداره کل دامپزشکی استان تحقق خدمات دامپزشکی را ضامن سلامت مردم و تعالی بخش توسعه جامعه دانست.

آیت الله مجتهد شبستری در دیدار مدیر کل، معاونین و کارکنان اداره کل دامپزشکی استان با بیان این موضوع که تحقق خدمات دامپزشکی ضامن سلامت مردم و تعالی بخش توسعه جامعه است افزود: مسئولان و دست اندرکاران امور دامپزشکی باید برای سالم سازی شرایط مورد نیاز تداوم حیات جامعه و تضمین استقرار شاخص های لازم بهداشتی (پیشگیری و درمان) در مراحل مختلف تولید و عرضه انواع محصولات و فرآورده های دامی بیش از گذشته برنامه ریزی و اقدام نمایند.


ایشان با اشاره به خطیر بودن وظایف دامپزشکی عنوان نمود که اداره دامپزشکی واقعا محل خدمت است و باید دولت کریمه و مردم شریف کشورمان قدردان خدمات دامپزشکی باشند و اهتمام لازم را در این خصوص مبذول فرمایند.
نماینده مجلس خبرگان رهبری همچنین با بیان این مطلب که کنترل واردات بی رویّه تولیدات مشابه داخلی به ضرر اقتصاد ملّی کشور است، افزود: عدم نظارتهای لازم بخش دولتی و نیز افزایش روزافزون واردات انواع تولیدات مشابه داخلی در شأن سیاست خوداتکایی ایران اسلامی نبوده و در این رابطه باید طوری عمل شود که ضمن حمایت از تولیدات داخلی و عرضه سهل الوصول آنها به عموم مردم شرایط لازم نیز برای ارتقای سطح کیفی و کمّی صادرات برون مرزی مجموعه تولیدات صنایع داخلی بیش از گذشته مهیّا گردد.
آیت الله مجتهد شبستری با تکریم مجموعه تلاشهای خاموش فعّالان بی ادعای امور دامپزشکی مناطق مختلف آذربایجان شرقی خواستار بذل جدیّت قانونمندتر مسئولان مربوطه برای رعایت اصل تزکیه اسلامی و سالم سازی صحیح فضاهای مختلف دامپروری و بهبود شرایط نظارتی و فنّی تولید فراورده های دامی با استفاده از اصول بنیادین شرعی و علمی و بهداشتی شد.
شایان ذکر است که در این دیدار دکتر بهرداد زندیه مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی ضمن تبریک روز جهانی دامپزشکی به فعالان این عرصه در استان به تشریح عمده اهداف و برنامه های گذشته، فعلی و آتی واحدهای مختلف تحت پوشش این اداره کل پرداخت و گفت: مدیران و کارکنان اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی در سال جهاد اقتصادی نیز بیش از گذشته به ایفای نقش جهادی خود در رسیدن به اهداف سازمان دامپزشکی کشور که همانان حفظ و حراست از سرمایه های دامی و ارتقا بهداشت و سلامت عمومی جامعه و در رأس آنها اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، خواهند پرداخت.
وی از افزایش فعالیتهای اداره کل دامپزشکی استان در سال گذشته که مزین به سال همت مضاعف و کار مضاعف بود خبر داد و افزود که در این راستا در کلیه بخشهای اداره کل 33 درصد افزایش فعالیت داشته ایم.

خبر مرتبط :

 
 
نظر شما
ادامه