کد خبر: ۵۶۸۵۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: برای حمایت از تولیدکنندگان، برنامه انجماد و صادرات آلایش دام در دستور کار قرار دارد ...
 
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز عرضه، مصرف دل و جگر و کله پاچه کاهش یافته است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر علیرضا رفیعی پور» درباره آخرین جزئیات نظارت بر فرآورده های خام دامی اظهار کرد: در طرح نظارت بهداشتی طی بازدید همکاران از مراکز تولید، توزیع و نگهداری فرآورده های خام دامی حدود ۵۳۰ تن انواع و اقسام فرآورده خام دامی همچون گوشت، مرغ، ماهی، عسل و شیر به سبب شرایط بد نگهداری، منقضی شدن مدت زمان نگهداری یا رویت فساد و آلودگی از سطح بازار جمع آوری شده است.

وی افزود: اگر محصولی قرار است در دمای ۱۸ درجه سانتی گراد نگهداری شوند و این امر صورت نگیرد، از این رو به سبب اشکلات در فساد یا عمر ماندگاری محصول مشمول جمع آوری همکاران و خروج از چرخه مصرف انسانی قرار می گیرد.

رفیعی پور ادامه داد: در طرح ویژه ایام نوروز که از ۲۵ اسفند آغاز شد، همکاران سازمان دامپزشکی از تمامی مراکز تولیدی، کشتارگاه ها، مراکز سردخانه و فروشگاه های سطح شهر نظارت داشتند و در صورت مواجه شدن با فرآورده غیر قابل مصرف انسانی، جمع آوری و با دستور مقام قضایی نسبت به معدوم سازی اقدام می شود‌.

رئیس سازمان دامپزشکی در پایان از کاهش مصرف دل و جگر خبر داد و گفت: با توجه به کاهش مصرف آلایش دام از جمله کله پاچه، دل و جگر به دلیل تعطیلی مراکز عرضه، برای حمایت از تولیدکنندگان برنامه انجماد و صادرات آلایش دام در دستور کار است .

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
0
2
جناب رئیس سازمان ! اینکه 530000 کیلو !! فراورده غیر قابل مصرف را جمع کردید .................... این میزان فراورده چرا باید به غیر قابل مصرف برسد ؟ این آمار نه تنها نشان افتخار شما نیست بلکه نشاندهنده ضعف سیستم شماست که سیستم نظارت و اصلاح نگهداری فراورده ها ناقص است ........................
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
اون له وضع اقتصادی مردم مربوطه دیگه اینو به دامپزشکی مرتبط نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
0
1
کشتارگاههای مرغ ما برای کاهش مصرف برق ، دمای سردخانه شان منفی ۱۵ هست
پس بنا به گفته ریاست سازمان باید ضبط شود
آیا جراتی هست؟
اگر فردا ضبط کردیم ، عقب نکشید

قطعا عقب می کشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
0
0
این طرح که ۵۳۰ تن ضبطی داشته ، مربوط چند سال هست؟
اصولا بطور میانگین ۱۷ تن ضبطی به هر استان می رسه

در استانها چنین کاری دیده نشده. اگر وجود داشت ، مدیران کل استانها ؛ کلی مصاحبه ترتیب می دادند
..................
نظر شما
ادامه