کد خبر: ۵۶۸۹۷
تعداد نظرات: ۷ نظر
 
 

اولین جلسه هم اندیشی اعضای کمیته دامپزشکان معین دام بزرگ استان اصفهان در سال ۹۹ تشکیل شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، اولین جلسه هم اندیشی اعضای کمیته دامپزشکان معین دام بزرگ استان با محوریت «بررسی گذشته نگر موفقیت ها و مشکلات این حوزه در سال 98، برنامه ریزی سال جاری و گزارش اجمالی در خصوص بیماری تب برفکی» به ریاست دکتر شهرام موحدی مدیر کل و با دعوت از اعضای این کمیته در محل سالن جلسات شماره یک اداره کل دامپزشکی برگزار گردید.

 «دکتر شهرام موحدی» مدیرکل دامپزشکی استان ضمن خیر مقدم به مدعوین در ادامه پیرامون اهمیت نظرخواهی و مشورت با متخصصین حوزه های مختف دامپزشکی به جهت پیشبرد اهداف سازمانی مطالبی را بیان و اهداف تشکیل این نشست هم اندیشی را تشریح نمود.

وی با اشاره به کنترل وضعیت متعادل بیماری های تب برفکی و لمپی اسکین در سطح استان با انجام واکسیناسیون منظم واحد های صنعتی، و نیمه صنعتی و روستایی با استفاده از توان بخش دولتی و خصوصی، خواستار هماهنگی بین بخشی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به ویژه کلینیسین های معین در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری های دامی شد.

سپس «دکتر وحید مقدس» رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان گزارشی در خصوص وضعیت بیماری های دام بزرگ به خصوص بیماری تب برفکی و لمپی اسکین در سال 98 ارائه نمود.

«دکتر سیدرضا موسوی» رئیس اداره تشخصیص و درمان نیز گزارشی مختصر پیرامون عملکرد این حوزه در سال گذشته ارائه و با اشاره به اهمیت حفظ زنجیره سرد واکسن های دامی در موفقیت عملیات های واکسیناسیون، بر نظارت بر این موضوع در تمامی مراحل تا تزریق به دام تاکید نمود. 

در ادامه هر یک از اعضای کمیته دامپزشکان معین دام بزرگ استان ضمن تشکر از برگزاری جلسات هم اندیشی این حوزه در  مطالبی را بر اساس تجربیات و تحقیقات خود در حوزه بیماری های دام بزرگ بیان نمودند.

آنان با اشاره به برخی مشکلات موجود همچون ضعف ساختاری دامداری های سنتی،  بر کنترل تردد دام ها به خصوص تردد بین استانی توسط نهادهای ذی ربط در جهت مقابله با انتشار بیماری از مناطق آلوده به دیگر مناطق، الزام دامداران به رعایت اصول بهداشتی در سطح دامداری ها، ضرورت برنامه ریزی مدون اجرای عملیات های واکسیناسیون به موقع دام ها به خصوص گله های دام سبک تاکید نمودند و راهکارهایی را در زمینه نوبت های تزریق واکسن تب برفکی در جمعیت دام های بزرگ بر اساس چارچوب ضوابط و دستور العمل های سازمان دامپزشکی کشور پیشنهاد کردند.

 سپس «دکتر محمد کشتکار» معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان پیرامون طرح ساماندهی مدیریت بهداشتی گاوداری ها، واگذاری برخی وظایف به بخش خصوصی، بررسی های کانون های پراکنده بیماری تب برفکی در سطح استان، اعلام سریع گزارش بیماری ها و ثبت به موقع گزارش ها، واکسیناسیون و استفاده از توان و پتانسیل کلینیسین های دامپزشکی به عنوان مسئول فنی بهداشتی واحد های دامداری نیمه صنعتی به بیان نکاتی پرداخت.

 «دکتر موحدی» مدیرکل دامپزشکی استان نیز ضمن تشکر و قدردانی از ارائه پیشنهادهای بسیار خوب عملیاتی از سوی اعضای کمیته دامپزشکان معین دام بزرگ حاضر در این نشست ضمن پاسخگویی به سوالات مطرح شده در ادامه به افزایش کیفی خدمات دامپزشکی در سال های اخیر اشاره و تصریح کرد: دستیابی به این نقطه نشان از تلاش جمعی و تخصصی همکاران بخش خصوصی است.

وی در ادامه به نقش بسیار مهم فرهنگ سازی و آموزش اشاره و از یکایک همکاران در تمامی بخش ها درخواست نمود: طی حضور در واحدهای دامداری نسبت به آموزش چهره به چهره دامداران در خصوص موضوعات مختلف حیطه دامپزشکی به ویژه قرنطینه و امنیت زیستی اقدام نمایند.

در پایان مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به فعالیت در حوزه بخش خصوصی دامپزشکی و آگاهی از مشکلات این حوزه از تلاش های شبانه روزی یکایک همکاران در خط مقدم پیشگیری از بیماری ها تشکر و قدردانی نموده و بر تشکیل چنین جلسات هم اندیشی بر اساس یک برنامه مدون در سال جاری تاکید نمود.

 
 
 
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
2
3
سلام
می گفتند توی اصفهان بخش دولتی و خصوصی همدیگر را دارند میکشند!!!!!!
اما ظاهرا این طور نیست. رابطه خوبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
قصد این خبر هم القاء این موضوع به خواننده بود که شما هم نمیگفتی همه میدونستن قصد چیه

مگه بخش خصوصی متولی نداره که بخش دولتی بدون مسئولش جلسه مستقیم میگذاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
سلام
همکار محترم بنده ، مگر ما که در بخش خصوصی فعالیت داریم بچه کوچک خانواده هستیم که هر جا که می رویم باید با پدرمان برویم . این توهین به شعور خودمان است . دفاع بد نکنید!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
2
4
با سلام من در اصفهان خودم در بخش خصوصی کار می کنم علیرغم اینکه انتقاداتی به حوزه عملکرد بخش دولتی دارم لیکن انصافاً ارتباط خوبی بین بخش دولتی و خصوصی وجود دارد و جلسات متعددی نیز در شبکه ها و اداره کل تشکیل و از نظرات ما استفاده می شود لیکن نمی دانم چرا برخی ها به دنبال سیاه‌نمایی هستند و چه چیز از این سیاه نمایی به دست می می‌آورند؟؟
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
3
1
کلا همش مدیر کل و معاون و ...فلان فرمودند و از بخش خصوصی هم همش سه خط فرمودند ؟؟؟ این چه مدل گزارش یا هم اندیشی بود که فقط بخش دولتی صحبت کرده.
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
1
1
خداوکیلی این بحث ها را تمومش کنید. ما همه از یه خانواده ایم. انصافا اداره کل و شبکه از نظرات ما که همکار بخش خصوصی هستیم استقبال میکنه. البته من خودم شهرستان دور هستم اما اخبار را پیگیری میکنم یا لینک خبرها برام میاد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
1
0
به نظرم این ها نقش بازی می کنند چرا جلسه گذاشتند بدون اعضای شورای نظام دامپزشکی
نظر شما
ادامه