کد خبر: ۵۶۹۰۴

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: شرکت پشتیبانی امور دام می‌تواند مرغ مازاد تولید کنندگان را با قیمت مناسب خریداری و از زیان بیشتر آنها جلوگیری کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «علی ابراهیمی» سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی کاهش شدید قیمت مرغ و لزوم حمایت دولت از مرغداران، گفت: با توجه به روند موجود کاهش شدید قیمت مرغ میزان خسارت به مرغداران، مزارع پرورشی و تولیدکنندگان جوجه یک روزه بسیار شدید است.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مرغداران در حال حاضر مشکلاتی نیز در زمینه تامین ذرت و سویا دارند، ادامه داد: دو حلقه تولید جوجه یکروزه و مرغ گوشتی اگر آسیب شدید متحمل شوند بازگشت مجدد آنها به چرخه تولید راحت نیست و کشور با مشکلات بسیار زیادی مواجه می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید به صورت فوری تدابیر لازم به منظور حمایت از سیستم تولید مرغ گوشتی را داشته باشد، عنوان کرد: نباید اجازه داده شود تا تولید کنندگان جوجه یک روزه با مشکل مواجه شوند و مرغ‌های مادر را به کشتارگاه ارسال کنند.

 سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس سورای اسلامی با بیان اینکه باید زیان واحدهایی که مرغ گوشتی تولیدی خود را با قیمت پایین به بازار عرضه کرده‌اند جبران شود، تصریح کرد: متاسفانه هرگاه قیمت مرغ افزایش پیدا می‌کند عوامل تعزیراتی و حکومتی وارد میدان می‌شوند اما در شرایط زیان تولیدکنندگان خبری از نهادهای حمایتی و نظارتی نیست.

وی در خصوص نحوه حمایت دولت از تولیدکنندگان مرغ گوشتی، گفت: امکان حمایت دولت از تولیدکنندگان مرغ گوشتی با استفاده از تامین نهاده ارزان قیمت و تسهیلات کم‌سود با توجه به زمان بر بودن پروسه اداری و وجود ندارد، باید توسط سازمان‌های جهاد کشاورزی واحدهایی که مرغ خود را با قیمت پایین به بازار عرضه کرده‌اند قابل شناسایی است و می‌توان از آنها حمایت کرد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس سورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام می‌تواند مرغ مازاد تولید کنندگان را با قیمت مناسب خریداری و از زیان بیشتر آنها جلوگیری کند.

 

نظر شما
ادامه