کد خبر: ۵۶۹۴
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر -  در حالی که این روزها ، طرح نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره ممنوعیت نگهداری از حیوانات خانگی مضر و نجس‎العین در کانون توجه رسانه‎ها است، دکتر پیام محبی رئیس بیمارستان دامپزشکی تهران در گفتگویی با خبرگزاری مهر به بیان مطالبی پرداخته که قابل تأمل است.

خبرگزاری مهر در این زمینه نوشت :

" رئیس بیمارستان دامپزشکی تهران با اعلام هشدار نسبت به افزایش روز افزون نگهداری از حیوانات در خانه های شهروندان از وجود باغ وحشهای پنهان در کشور خبر داد.
دکتر پیام محبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: عمده افراد مراجعه کننده به بیمارستان دامپزشکی را کسانی تشکیل می دهند که سگ و گربه نگهداری می کنند.

وی با عنوان اینکه حدود 80 درصد افرادی که علاقمند به نگهداری حیوان هستند، سگ و گربه دارند، افزود: 20 درصد دیگر نیز پرنده، مار، میمون، سنجاب، همستر و... دارند.

محبی با اشاره به علاقه رو به افزایش نگهداری از حیوانات در خانه ها، ادامه داد: من افرادی را در کشور می شناسم که در حد باغ وحش حیوان در خانه نگهداری می کند و کسی خبر ندارد.

رئیس بیمارستان دامپزشکی تهران با تاکید بر خودداری افراد از نگهداری برخی از حیوانات در خانه ها، افزود: حیواناتی مثل میمون و سنجاب نباید خریداری و نگهداری شوند.

وی با اشاره به گرایش زیاد افراد برای نگهداری از سنجاب در منزل، گفت: متاسفانه سودجویان در غرب کشور با صید این حیوان، نسل سنجاب را نابود می کنند.

محبی در پاسخ به این سئوال که نگهداری از حیوان توسط برخی افراد می تواند فقط یک مد و تقلید باشد، افزود: من این موضوع را قبول ندارم و معتقدم برخی افراد به دلیل علاقه و خلاء عاطفی که دارند از حیوانات نگهداری می کنند."

 

این در حالی است که علاوه بر بخش‎های مختلف خبری رادیو که با علاقه به پخش این مصاحبه با عنوان "افزایش باغ وحش‎های خانگی" مبادرت ورزیدند، نیلوفر امینی‎فر مجری برنامه زنده تهران 20 شبکه 5 سیمای جمهوری اسلامی ایران ، شامگاه یکشنبه 11 اردیبهشت ماه با قرائت بخشی از این مصاحبه از قول دکتر محبی گفت : " نگهداری حیوان در آپارتمان غیربهداشتی است".

با مراجعه به اصل خبر که در بالا منتشر شده چنین عبارتی در آن مشاهده نمی‎شود، با این حال معلوم نیست دکتر محبی در شرایطی که طرح مهمی در زمینه حیوانات خانگی در مجلس شورای اسلامی مطرح است، چرا دست به انجام چنین مصاحبه‎ای زده است تا زمینه استفاده رسانه‎های مختلف بدین شکل فراهم آید؟!

 

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
-
|
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۲
0
0
سلام
خسته نباشید
متاسفانه ایشون به مدرک تحصیلی و ثروت خدادادی خودشون قانع نیستن. ....شهرت .. پنهان نیست
همکار
|
-
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۴
0
0
سلانو لطف کنید حودتون رو خسته نکنید به جای سر .و کله زدن با .......... بگید رشته و تمامی دروسی که مربوط به سگ و اصلاً پت می شه رو از دامپزشکی حذف کنند...............قصد ریشه کن کردن این خیوان رو دارند.!!!...........
همکار
|
-
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۴
0
0
با سلام و احترام به بیننده گرامی با عنوان همکار : ضمن تشکر از بازدید و ابراز نظرتان / در این سایت آزادی بیان وجود دارد اما توهین به مسئولین و افراد حقیقی و حقوقی و یا بکار بردن الفاظی که دور از شأن جامعه دامپزشکی کشور و بینندگان محترم حکیم مهر و خود جنابعالی باشد روا نیست. لذا در مواردی مجبور به حذف بخشی از نظرات که در آن توهین به مسئولین یا ایراد اتهام باشد هستیم. ضمناً شاید به دلیل عجله در تایپ که زحمت هم کشیده اید بخشی از مطالب شما با اشتباه تایپی غیرقابل فهم شده و به همین دلیل در نظر اخیرتان نقطه چین شده است. حکیم مهر

شما هم نمونه بارز ..... هستید ها! توی یه سایت هم آزادی بیان وحود نداره!! دموکراسی هم نیست! چه جالب ؟!! نه؟ شما در چه حدی هستید که نوشته و یا نظر بنده رو ویرایش سانسور کرده و بعد در نظرات تأیید می کنید اگر می ترسید درب این سایت رو تخته کنید برید! اگه حرفم نا حق و بی حرمتی باشه باید پاک شه نه حرف حق!و اگر هم مشکل داره قرار ندیدش! دوست خوبم شما یه کسی هستید که به فکر منفعت خودتونید و اگه احساس کنید لطمه ای بهتون وارد می شه سریع موضع عوض می کنید! دست از پاچه .... بردارید! هرطوریکه خواستم دارن با این قشر زحمت کش برخورد می کنن؟وقتی شمارو .....و این رو بهتون بگن برای اینکه چون سگ شیتیلش بیشتر رفتی .... نه اینکه خوب دامپزشکی و .... چه حسی بهت دست می ده؟ خاک عالم تو سر من دامپزشک که شما ها در راس امورید باید بریم همون ......
وحدت
|
-
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
0
0
محيط زيست و جهاد كشاورزي بايد اجازه نگهداري و پرورش اين گونه ها را بدهد و البته بعد از فروش هم بايد محل، تغذيه و سلامت آن براي هميشه زير نظر محيط زيست، كارشناس دامپرور و دامپزشك باشد چون بعضي مواقع با بي رحمي و ازار اين حيوانات روبرو هستيم
من خودم يك پرورش دهنده هستم و طاووس، روباه، قرقاول، بلدرچين، كبك، خرگوش، گرگ، سگ، لاري و غيره پرورش مي دم و ميفروشم ولي بعضي مواقع كه ميشنوم با حيواني كه فروختم بدرفتاري شده و در محيط نا مناسب نگهداري ميشه واقعا ناراحت مي شم و دستم به جايي بند نيست كه قانونا صاحبش رو سلب صلاحيت كنم
نظر شما
ادامه