کد خبر: ۵۶۹۴۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: کشور در بخش دام سبک و سنگین در آستانه خودکفایی تولید گوشت قرمز قرار دارد و با تامین نهاده و ارائه خدمات فنی می‌توان به این مهم دست پیدا کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «علی اکبری» عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی درباره نقش توجه به بخش کشاورزی در تحقق شعار سال، گفت: در بخش کشاورزی شامل زراعت، دامپروری و شیلات دانش، ظرفیت و نیروی انسانی لازم وجود دارد و این موضوع می‌تواند برای تحقق جهش تولید بسیار کمک کننده باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خوشبختانه در بخش دامداری سبک و سنگین کشور در آستانه خودکفایی قرار دارد، ادامه داد: با پشتیبانی لازم  شامل تامین نهاده و ارائه خدمات فنی به دامداران در تامین گوشت قرمز هیچگونه مشکلی وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در زمینه تامین گوشت سفید مرغ مورد نیاز کشور، مشکلی وجود ندارد و بسیاری از مرغداری‌ها به میزان ظرفیت اسمی خود جوجه‌ریزی نمی‌کنند، عنوان کرد: در صورتی که شرایط مورد نیاز صادرات گوشت مرغ توسط مسئولین فراهم شود تولیدکنندگان ایرانی این توان را دارند تا محصول تولیدی خود را به کشورهای متقاضی و هدف صادر کنند.

 وی با بیان اینکه در حال حاظر به ناچار حدود ۱۵۰ هزار تن گوشت قرمز با هدف تنظیم بازار به کشور وارد می‌شود، تصریح کرد: افزایش قیمت ناگهانی گوشت قرمز ناشی از اقدامات دلالی است و بخش تولید نتوانسته است زنجیره تولید خود را متناسب با این اقدامات توانمند کند.

 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
0
1
دوست عزیز کشور در آستانه خودکفایی گوشت قرمز نیست.قیمت گوشت بالاست و اکثریت جامعه توان خرید گوشت قرمز را ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
من با 5 میلیون تومان حقوق ، توان خرید گوشت قرمز ندارم و مصرفم به نصف کاهش یافته است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
0
2
معنای این دروغ بسیار بزرگ؟!! و واقعا شاخدار؟؟؟ این است که هر نفر از 80 میلیون ایرانی هر ماه یک کیلوگرم گوشت قرمز مصرف می کند و به عبارتی سالیانه حدود 900 هزار تن تولید گوشت قرمز در کشور داریم!

در حالی که همه به خوبی می دانیم تعداد بسیار زیادی از خانواده های ایرانی نمی توانند حتی هر سه ماه هم یک کیلوگرم یک کیلوگرم گوشت قرمز گرم داخلی 120 هزار تومانی را از قصابی های محلات بخرنند و
در حقیقت عملا سرانه مصرف کشورمان در حدود 5 کیلوگرم یعنی کشورهای آفریقایی شده است که
علت اصلی آن واردات گسترده گوشت و دام خارجی و پرداخت میلیارد ها دلار 4200 تومانی به دلالان رانت خوار وارد کننده نهاده های دامی
و به بهانه آن عدم اجازه صادرات است که باعث ورشکستگی تعداد زیادی از دامداران، گرانی غیر قابل کاهش، وابستگی کشور به واردات، خالی شدن روستاها از دام و دامداری و نصف شدن تعداد دام نسبت به 40 سال پیش که یارانه مستقیما فقط به مصرف کنندگان و نه دلالان به واردکننده سیری ناپذیر داده می شد،
شده است.

تنها راه اساسی که متضمن حل معضل هم زمان سه جانبه امکان حمایت واقعی و موثر از دامداران،
تامین عادلانه و پایدار گوشت سالم قرمز ارزان قیمت خانواده ها
و افزایش صادرات و اشتغال زایی کارت الکترونیک گوشت باشد؛
این است که به خانواده های ایرانی ماهانه گوشت قرمز گرم داخلی خریداری شده از کشتارگاه های بهداشتی ایران تحت نظارت کامل سازمان دامپزشکی،
به صورت سهمیه بندی بارکدار اختصاص یابد.
نظر شما
ادامه