کد خبر: ۵۶۹۶۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
مدیرکل جدید دامپزشکی استان تهران:
«دکتر محسن مشکوة» نیز در این مراسم گفت: یکی از بهترین الگوهای همکاری و هماهنگی‌ در سطح استان تهران شکل گرفت و میوه آن تعامل، هم افزایی و ارتقاء جایگاه دامپزشکی بود ...
 
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی:‌ مدیر کل جدید دامپزشکی استان تهران در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دامپزشکی استان که با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان تهران برگزار شد، ضمن تشکر از حضور میهمانان، گفت: «دکتر واعظی مدیری عاقل، توانا، ارزشمند، قوی، محکم و صادق هستند که امروز قلبا و عمیقاً از نبود ایشان ناراحت و نگرانم. عدم حضور ایشان به مثابه یک ضعف و نقصان برای اداره کل دامپزشکی استان تهران است. دکتر واعظی آنچه با خدای خود عهد بسته بود، بر عهد خود پای‌بند بود و آن را اجرا کرد.»

با حضور دکتر واعظی آرامش و ثبات به اداره کل برگشت

به گزارش حکیم مهر، «دکتر سعید کرمی» ادامه داد: «در مدت زمانی که دکتر واعظی مدیریت اداره کل دامپزشکی استان را تقبل کردند، چند اتفاق میمون و مبارک افتاد. اول اینکه آرامش و ثبات به مجموعه برگشت. در ادامه بحث تامین وضعیت اعتباری و مالی با زحمت و پیگیری ایشان حل شد و ما به یک شرایط مطلوب رسیدیم که البته باید ادامه پیدا کند. بحث پرداختی‌ها هم به شهادت همکاران در مدتی که ایشان بودند، شرایط بهتری پیدا کرد.»

وی تصریح کرد: «شاید کمتر از ۱۰ درصد بحث صادرات شیر و محصولات لبنی در حوزه دامپزشکی قرار دارد و ۹۰ درصد آن مربوط به وزارت بهداشت است اما دنیا می‌گوید که برای سلامت شیر، دامپزشکی باید گواهی دهد و ما این گواهی را می‌دهیم.»

۱۸ ساله بودم که به جبهه اعزام شدم و تا مرز شهادت پیش رفتم

کرمی خاطرنشان کرد:‌ «فرصت خدمت به مردم در کشور، فرصتی است که خداوند عطا می‌کند و این یک ادای دین است. بنده‌ای که اینجا هستم از زمانی که به سازمان دامپزشکی امدم یک سرباز بودم. ۱۸ ساله بودم که به جبهه اعزام شدم و تا مرز شهادت پیش رفتم اما مشیت الهی این بود که اینجا و در این سنگر کار کنم.»

وی با تاکید بر اینکه ما مدیر هستیم و نه رئیس، گفت: «مدیر یعنی کسی که اداره می‌کند و مدیریت به معنای انجام دادن کارها توسط دیگران است. ما جلسات هم‌اندیشی با بخش خصوصی و متولیان تولید را ادامه می‌دهیم و با توجه به نقش آموزش در افزایش توان فنی و کیفیت خدمت، ‌آموزش هم به‌عنوان یک موضوع مهم در برنامه خواهیم داشت.»

کرمی در پایان اظهار کرد: «از اعتماد دکتر رفیعی‌پور تشکر می‌کنم که این وظیفه سنگین را فعلا به عهده من گذاشتند. اگر بتوانم همین مجموعه‌ای که دکتر واعظی تا به اینجا رسانده را ادامه می‌دهم و اگر هنری داشته باشم آن را ارتقا خواهم داد.»

یکی از بهترین الگوهای همکاری و هماهنگی‌ در سطح استان تهران شکل گرفت

 

در ادامه نماینده نظام دامپزشکی استان تهران، ضمن تشکر از رئیس سازمان دامپزشکی که با درایت و تدبیر خود در سطح کشور برای رفع تنش‌ها و تقابل‌های فیمابین سازمان‌های دامپزشکی کشور و نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران، گام‌های ارزنده‌ای برداشتند، گفت: «از این طریق یکی از بهترین الگوهای همکاری و هماهنگی‌ در سطح استان تهران شکل گرفت و میوه آن تعامل، هم افزایی و ارتقاء جایگاه دامپزشکی بود.»

 «دکتر محسن مشکوة» ادامه داد: «از جناب آقای دکتر واعظی دوست و همکار ارجمند که پس از سال‌ها تلاش به افتخار بازنشستگی نائل آمده‌اند سپاس و قدردانی ویژه دارم که در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان دامپزشکی کشور و با اعتقاد راسخ خود برای واگذاری امور و ایجاد زمینه همکاری از هیچ کوششی دریغ ننمودند.»

وی افزود: «نظام دامپزشکی استان به عنوان یکی از ارکان سازمان نظام دامپزشکی، کلیه اختیارات و وظایف شورای مرکزی و اجرای مصوبات شورای یاد شده را در محدوده استان مربوط به عهده دارد. اجرای ماده( 5) قانون نظام جامع دامپروری کشور، صدور پروانه‌های بهداشتی موافقت اصولی، تاسیس و بهره برداری مراکز نگهداری و پرورش دام با توجه به ارزش افزوده تغییر کاربری زمین در استان تهران از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است. بطور میانگین ماهانه تعداد ۱۰۰ فقره پرونده‌های صدور پروانه‌های بهداشتی اعم از موافقت اصولی ، تاسیس و بهره‌برداری، تمدید، توسعه و تغییر کاربری در سامانه پنجره واحد مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.»

مشکوة تصریح کرد: «نظام دامپزشکی استان با فراهم نمودن امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد نیاز، خود را متعهد به رعایت الزامات قانونی، ضوابط، مقررات و اصول بهداشتی قرنطینه‌ای ابلاغی وزارت متبوع و سازمان دامپزشکی کشور در راستای استقرار سامانه‌های بهداشتی به‌منظور پیشگیری از تهدیدات امنیت زیستی و امنیت غذایی می‌داند. اجرای ماده (۲) قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی برای صدور پروانه‌های تاسیس مراکز بهداشتی درمانی دامپزشکی بخش غیر دولتی با جاذبه‌های بازار کار در سطح استان همراه است. به طور میانگین ماهانه تعداد ۳۰ فقره پرونده بر اساس سیاست‌ها و ضوابط ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور مورد رسیدگی قرار می‌گیرد که در این زمینه همکاری نزدیک نظام دامپزشکی استان و اداره کل در موارد فوق ضروری و راهگشاست.»

وی در پایان گفت: «انتصاب جناب آقای دکتر کرمی که حاکی از شایستگی، تجارب و اشراف ایشان بر مسائل استان و از همه مهمتر انتخاب از بین دامپزشکان استان است، تبریک عرض نموده و برای ایشان آرزوی توفیق می‌نمایم.»

نیت دکتر واعظی همواره خیر و خالص بود

 

در ادامه، «حجت الاسلام والمسلمین یوسفی‌نیا» ضمن خیرمقدم به مدعوین حاضر در این جلسه، گفت: «سفارش بزرگان دین و اساتید اخلاق حوزه علمیه پیرامون ماه رمضان این است که در این ماه ساعاتی از روز را به تفکر در مورد خلقت انسان بپردازیم. همچنین اگر فرصت کافی برای عبادت نداریم، حداقل روزی یک آیه از قرآن را تلاوت کرده و روی آن تفکر کنیم.»

وی افزود: «کسی که در نظام جمهوری اسلامی خدمت کرد، اگر صادق باشد، خدمت او عبادت است. دکتر واعظی سال‌ها درمناطق محروم کرمانشاه خدمت کردند و در مدتی که در اداره کل تهران بودند، منشاء آثار خیر شدند. بنده شناخت خوبی از ایشان دارم. نیت ایشان همواره خیر و خالص بود و تلاش می‌کرد که در راستای مکتب و آنچه از بزرگان آمده، عمل کند. همچنین آرزوی توفیق برای دکتر کرمی مدیر کل جدید داریم تا خدمت ایشان در این ماه عزیز چند برابر شود.»

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴۵
کرمانشاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
13
5
با سلام و احترام
درود خدا در این ماه مبارک بر عزیز دل ها دکتر ولی ا.. واعظی
دکتر جان خدا قوت عزیزم هیچ گاه بزرگی شما از دید تمام نیروهای دامپزشکی فراموش نخواهد شد هر جا قدم گذاشتی خیر و برکت فراوان از طرف خداوند و نیت پاک شما سرازیر شد
الهی زنده و تندرست و پایدار باشی عزیز دل ها
ناشناس
|
France
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
1
5
دکتر کرمی به منظور برگشت آرامش به اداره، بی صبرانه منتظر تغییرات هستیم
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
3
1
آقای دکتر واعظی برایتان از خداوند متعال سلامتی ، به روزی و توفیق روز افزون مسئلت می نمایم ، امید آنکه اداره کل دامپزشکی استان تهران بتواند ره رو راه این مدیر ارزشمند باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
0
2
لطفا تعارفات رو کنار بزنین و وارد کار بشین اوضاع دامپزشکی بسیار نابسامانه
نظر شما
ادامه