کد خبر: ۵۶۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
سالانه سه هزار و پانصد دانش‌آموخته در رشته دامپزشکی از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند در حالی که تنها به 500 دانش‌آموخته در سال نیاز است / تعدد دانشکده ‌ها به طور قطع کیفیت آموزش در این دانشکده‌ها را کاهش می‌دهد / دانش‌آموختگان دامپزشکی به شغل‌های دیگر روی آورند به صلاح کشور نیست...

حکیم مهر - رئیس گروه دامپزشکی فرهنگستان علوم گفت: در حال حاضر سالانه سه هزار و پانصد دانش‌آموخته در رشته دامپزشکی از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند در حالی که تنها به 500 دانش‌آموخته در سال نیاز است.  
'دکتر محمد قلی نادعلیان' گفت: با توجه به ظرفیت‌های عملی موجود در بخش دامپزشکی، هم اکنون تنها به 10 دانشکده و 10 آموزشکده دامپزشکی نیاز است در حالی که هم اکنون 25 مرکز آموزشی در کشور وجود دارد.


به گفته وی، در سطح جهان حدود 260 مرکز آموزش دامپزشکی وجود دارد که با توجه به فعالیت 25 مرکز آموزشی در ایران، حدود 10 درصد این مراکز در کشور ما فعالیت می‌کنند.
رئیس گروه دامپزشکی فرهنگستان علوم اظهار داشت: دانشکده های دامپزشکی از جمله دانشکده‌های پرهزینه است و باید از نظر کیفیت آزمایشگاه‌ها، تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی از شرایط مناسبی برخوردار باشند که تعدد دانشکده ‌ها به طور قطع کیفیت آموزش در این دانشکده‌ها را کاهش می‌دهد.
وی ادامه داد: نامتناسب بودن دانش‌آموختگان و نیاز بخش دامپزشکی منجر به این می‌شود که دانش‌آموختگان دامپزشکی به شغل‌های دیگر روی آورند که این مساله به صلاح کشور نیست.
 
خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار دامپزشکی
|
-
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۳
0
0
متأسفانه همین اساتید بزرگوار که منتقد هستند در هیئتهای کارشناسی تأسیس دانشکده های دامپزشکی مختلف را تأیید می کنند
دد
|
-
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۴
0
0
اساتیدعزیز بزگوار اگه درست میگویند میتوانستند جلوی باز شدن دانشگاههای جدید دولتی کردستان تبریز کرمانشاه را بگیرند یا حداقل انقدر دانشجوی شبانه که کم نیستند نگیرند از قدرت دندانپزشکان باید اموخت که بعد از این همه سال فقط دو دانشکده دندان ازاد وجود دارد
نظر شما
ادامه