کد خبر: ۵۶۹۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

فرماندار شهرستان بندرعباس گفت: استقرار نماینده دامپزشکی و اتحادیه آبزیان در محل بازار ماهی جدید ضروری است و محلی برای این منظور توسط مدیریت بازار در نظر گرفته شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «عزیزاله کناری» شب گذشته (هشتم اردیبهشت ماه) در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان بندرعباس افزود: تلاش و زحمات زیادی برای ساخت و بهره برداری از بازار ماهی فروشان جدید صورت گرفته اما نواقصی وجود دارد که برخی از آن ها در شرایط جدید مشاهده شده است که باید سریعا برابر نظر مرکز بهداشت برطرف شود تا مجدد فعالیت آن آغاز شود.

وی بیان کرد: غرفه هایی که تا این لحظه اقدام به تجهیزشان نشده است، با نظر علوم پزشکی به ویژه در بحث جنس سینی های عرضه ماهی باید تجهیز شوند.

کناری ادامه داد: مدیریت بازار ماهی جدید بررسی کند جهت نصب فن های تهویه هوا بر روی درب و پنجره های بازار تا هوای بیشتری در محیط بازار در جریان باشد و همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی در محیط بازار بعد از بازگشایی انجام شود.

فرماندار شهرستان بندرعباس اضافه کرد: استفاده از ماسک و عینک های مخصوص و شستشو و ضد عفونی کردن بعد از نوبت کار و از قبل از رفتن به منزل امری ضروری است.

این مقام مسئول بیان کرد: مدیریت بازار جدید ماهی و سازمان میادین و سازمان ساماندهی مشاغل شهرداری پیگیری کنند تا نماینده دامپزشکی و همچنین نماینده اتحادیه آبزیان در بازار مستقر شوند تا از نزدیک نظارت کامل بر نحوه توزیع و فروش آبزیان را داشته باشند.

کناری عنوان کرد: ضرورت دارد برای موفقیت بیشتر بازار و استفاده مطلوبتر از سرمایه گذاری انجام شده، بخش پذیرش غیر حضوری سفارشات مشتریان و تحویل درب منزل راه اندازه و بخشی از ظرفیت موجود را به عنوان واحد تامین سفارشات و همچنین فرآوری و بسته بندی آبزیان اختصاص داده شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان بندرعباس تصریح کرد: عمده فروشان، ماهی را با خودروهای سردخانه دار در سطح شهر بین مغازه های فروش آبزیان توزیع کنند و اصناف برای رونق بخشی بیشتر مغازه های عرضه آبزیان در سطح شهر اقدامات لازم را انجام تا مردم برای تهیه ماهی به یک نقطه خاص مراجعه نکنند.

کناری در پایان گفت: سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری با نظر مرکز بهداشت شهرستان و به منظور کمک به دستفروشان، غرفه داران بازارچه ۲۲ بهمن را بصورت یک در میان در دو بخش، گروه اول روزهای فرد و گروه دیگر روزهای زوج در ساعاتی که ستاد کرونا مصوب کرده با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی  و استفاده از ماسک فعال کند و نظارت های مستمر همچنان ادامه داشته باشد.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید شهرام میرزمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
1
2
تمامی بازارهای محلی و مراکر عرضه حیوانات زنده، خام و تازه یا فراورده های آن لارم است یک نفر دامپزشک مقیم به عنوان مسئول فنی داشته باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
یعنی از نظر شما تو یه سوپرمارکت که کالباس مرغ میفروشه باید یه دامپزشک باشه؟ کجای دنیا همچین چیزی وجود داره؟
نظر شما
ادامه