کد خبر: ۵۷۰۰۹
 
 

 «دکتر فاطمه محمدبیگی» منتخب مردم شریف قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با «دکتر حمید زینالی» مدیر کل دامپزشکی استان قزوین پیرامون وظایف و برنامه های دامپزشکی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، ظهر امروز سه شنبه 9 اردیبهشت ماه دکتر فاطمه محمدبیگی به همراه مهندس فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و جمعی از مسئولین در محل دفتر مدیر کل دامپزشکی استان قزوین حضور به هم رسانده و دکتر حمید زینالی توضیحاتی را پیرامون پتانسل ها و چالش های پیش روی دامپزشکی استان برای تامین امنیت و ایمنی غذایی کشور مطرح کرد.

دکتر زینالی در این جلسه بر اهمیت صنایع پرورش دام و طیور در استان تاکید کرد و افزود: 10 درصد تخم مرغ واحدهای پرورش و تولید تخم مرغ کشور در استان قزوین استقرار دارند که خوشبختانه با مساعدتهای سازمان جهاد کشاورزی در راستای اجرای برنامه های ممیزی و واکسیناسیون علیه بیماری آنفلوانزا (اولین استانی که واکسیناسیون طیور علیه آنفلوانزا را انجام داد)، طی 22 ماه از آخرین درگیری بیماری در سال 96،  استان قزوین عاری از بیماری بود.

دکتر زینالی در بخش دیگری از صحبتهایش توضیحاتی در خصوص اقدامات پیشگیرانه در راستای کاهش بیماری های دامی ارائه کرد و افزود: بروز بیماری تب کریمه، صفر و بیماریهای سل و بروسلوز در دامداریهای صنعتی استان طی سال گذشته فقط 6 مورد بوده که بسیار ناچیز است و بیماریهای تب برفکی ، لمپی اسکین و... کاهش چشمگیری در استان داشته است.

دکتر زینالی در بخش پایانی صحبتهایش خواستار اختصاص ردیف اعتباری ویژه به دامپزشکی برای جذب نیرو و تجهیزات و... شد که بتواند وظایف را به نحو احسن اجرایی کرده و در راستای تامین امنیت و ایمنی غذایی فدمهای موثری را بردارد.

 «مهندس فاطمه خمسه» رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در این دیدار ضمن تشکر اقدامات مجموعه دامپزشکی در کنترل بیماری آنفلوانزا تصریح کرد همواره سعی بر این بوده که جلوی شیوع بیماری و تلفات در واحدهای پرورش دام و طیور گرفته شود که در همین راستا علی رغم برخی سنگ اندازی ها، ساختار بهداشتی کلیه مرغداریهای استان با همکاری دامپزشکی و معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مورد بازدید قرار گرفت و مشکلاتی که می توانست موجب شیوع بیماری در بین مرغداریها شود مرتفع شد.

 «دکتر فاطمه محمدبیگی» نماینده منتخب مردم شریف قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی پس از استماع صحبتهای حاضرین به جمع بندی جلسه پرداخت و گفت: امنیت و ایمنی غذایی یکی از اولویتهای بنده در مجلس آینده خواهد بود که با توجه به وظایف دامپزشکی در این زمینه قطعا با ارائه برنامه های کارشناسی شده و مستدل از سوی دامپزشکی پیگیری های مربوط در کمیسیونهای مربوطه و صحن مجلس انجام خواهد شد، چرا که معتقد هستم همانگونه که تامین امنیت مرزهای جغرافیایی مهم است باید برای امنیت غذایی هم اهمیت بسیار زیادی قائل شد.

دکتر محمدبیگی با اشاره به مقدم بودن پیشگیری بر درمان افزود: خوشبختانه مجموعه دامپزشکی استان از بدنه کارشناسی قوی برخوردار است و در همین راستا می توان به بهبود وضعیت واحدهای پرورش دام و طیور و آبزیان و زنبورداری امیدوار بود و امیدوارم در آینده با تدوین قوانین حمایت کننده شامل بیمه سلامت دام و طیور از فشار اقتصادی بر واحدهای پرورش دام و طیور کاسته شود.

دکتر محمدبیگی در پایان این جلسه خواستار تدوین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در دامپزشکی استان شد و روز جهانی دامپزشکی را که شعار امسال آن محافظت از محیط زیست برای انسان و دام هست به همه تلاشگران این عرصه تبریک گفت.

 
 
نظر شما
ادامه