کد خبر: ۵۷۰۱۷

جانشین معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: آتش‌نشانان زنجان، گوسفندان گیر افتاده در درون قیر و سگ سقوط کرده درون چاه را از مرگ نجات دادند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «محسن پناهی»، روز دوشنبه به انجام عملیات های مختلف آتشنشانی زنجان طی چند روز اخیر اشاره کرد و افزود: در یکی از عملیات ها، اکیپ امداد و نجات ایستگاه 2 آتش‌نشانی زنجان واقع در جاده گاوازنگ پس از اطلاع از سقوط چهار راس گوسفند درحال چرا به چاله پر از قیر، بلافاصله عازم محل شده و عملیات نجات را آغاز کردند.

وی اظهار داشت: متاسفانه یکی از گوسفندان به درون قیر شل فرو رفته و تلف شده بود اما سه گوسفند دیگر که در وضعیت اسفناکی بودند پس از حداقل 45 دقیقه تلاش و کوشش بی وقفه عوامل آتشنشانی و همراهی افراد حاضر در محل، بیرون کشیده شدند.

پناهی، محل وقوع این حادثه را پنج کیلومتری عوارضی آزاد راه زنجان - تبریز اعلام کرد و با اشاره به سقوط یک قلاده سگ اهلی به داخل یک حلقه چاه، نیز اظهار داشت: این سگ در حدود پنج کیلومتری جاده ترانزیت زنجان - میانه به درون چاه سقوط کرده بود.

وی افزود: اکیپ امداد و نجات ایستگاه شماره یک آتشنشانی زنجان در قالب سه نجاتگر و یک افسر عملیات به محل حادثه اعزام شده و پس از 20 دقیقه تلاش، موفق شدند این حیوان حادثه دیده را با استفاده از طناب از عمق 12 متری چاه بیرون کشیده و تحویل صاحبش بدهند.

پناهی گفت: طی هفته جاری، همچنین یک قطعه پرنده حواصیل که جزو پرندگان مهاجر محسوب می شود در حیاط یک منزل مسکونی واقع در اراضی پایین کوه، گیر افتاده بود که از سوی اکیپ امداد و نجات ایستگاه شماره پنج آتش‌نشانی زنجان، زنده‌گیری و در دامان طبعیت رهاسازی شد.

 

نظر شما
ادامه