کد خبر: ۵۷۰۲۴

دانشگاه دوک در کارولینای شمالی اعلام کرد در جریان تحقیق از یک خانواده درباره شیوع ویروس کرونا، مشخص شد که سگ خانگی آنها نیز به این ویروس مبتلا است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از العالم، «دکتر کریس وود»، مدیر این تحقیق در بخش مطالعات اپیدمیولوژی مولکولی و عفونی در دانشگاه دوک در بیانیه‌ای به این شبکه خبری گفته است، تا آنجایی که ما می دانیم این نخستین موردی است که یک سگ به این ویروس مبتلا شده است. فعلا اطلاعات کمی در این زمینه وجود دارد و ما تلاش می‌کنیم تا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه سرایت به دست بیاوریم.

نام این سگ خانگی وینستون است و با خانواده‌ای در چپل هیل در ایالت کارولینای شمالی زندگی می‌کند.

ابتدا یک شبکه محلی به نام وارل گزارشی در خصوص ابتلای وینستون به ویروس کرونا منتشر کرده بود.

این شبکه خبری گزارش داده بود یک زوج و پسر خانواده به همراه وینستون در تحقیق دانشگاه دوک درباره شیوع ویروس کرونا مشارکت کردند که نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت بوده است.

اوایل ماه گذشته میلادی مقام‌های بهداشتی هنگ کنگ اعلام کردند که نتیجه آزمایش ویروس کرونای یک سگ مثبت بوده است. از ابتلای این سگ به عنوان نخستین مورد از انتقال ویروس از انسان به حیوانات یاد شده بود.

از آن زمان تاکنون چند مورد از ابتلای گربه به ویروس کرونا گزارش شده است، اما تحقیقات حاکی از آن بوده که سگ چندان مستعد ابتلا به این ویروس نیست.

اواسط فروردین ماه نیز باغ‌وحش برانکس نیویورک اعلام کرد تست ویروس کرونای جدید یک ببر در این باغ‌وحش مثبت بوده است و احتمالا این ببر ویروس را از یکی از کارکنان این محل که خودش به کووید-۱۹ مبتلا شده، گرفته است.

این ببر مالایی که «نادیا» نام دارد، همراه خواهرش، دو ببر سیبری و سه شیر آفریقایی دچار علائمی مانند سرفه‌های خشک شده‌‌اند.

موسسه گرداننده باغ‌وحش‌ها در نیویورک گفته بود، «نادیا» پس از بیماری تحت رادیوگرافی، آزمایش خون و آزمایش‌های دیگر قرار گرفته بود تا دلیل بیماری‌اش مشخص شود. در نهایت تصمیم گرفته شد از او تست کرونا نیز گرفته شود که نتیجه آن مثبت اعلام شد.

باغ‌وحش برانکس تاکید کرده بود، «هیچ سند و مدرکی وجود ندارد که حیوانات، به‌جز گزارش‌های اولیه‌ای که مربوط به انتقال ویروس در بازار ووهان می‌شود، تاثیر و نقشی در انتقال ویروس به انسان‌ها داشته باشند».

منبع: سی بی اس نیوز

 
نظر شما
ادامه