کد خبر: ۵۷۰۷۱
 
 

رئیس اداره محیط زیست شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد، نتیجه آزمایش های صورت گرفته بر روی لاشه عجیب کشف شده یک حیوان در ارتفاعات خرم ناز این شهرستان را اعلام کرد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، «منوچهر بادام فیروز» گفت: باتوجه به بررسی‌های بعمل آمده و تجزیه و تحلیل تصاویر بدست آمده از لاشه گونه تلف شده بویژه از جمجمه، فک، دم، آرواره ها و گردن این لاشه، مشخص شد که جانور تلف شده گونه کفتار است.

وی افزود: این لاشه با توجه به دمای محیط، گذشت زمان و جداشدن کُرک های آن به این شکل نمایان شده است.

به گزارش ایلنا، کشف لاشه یک موجود عجیب توسط کوهنوردان در شهرستان بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد خبرساز شده بود.

به گزارش ایلنا از یاسوج، «سید اسدالله هاشمی» مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد پیشتر در این رابطه گفته بود: این موضوع توسط کارشناسان محیط زیست استان در حال بررسی است که در صورت مشخص شدن جزئیات آن، به مردم اطلاع ارسانی می‌شود.

وی افزود: این لاشه باید بصورت میدانی و با هماهنگی کارشناسان و اساتید سازمان محیط زیست کشور بررسی شود و نتیجه کار کارشناسی به اطلاع عموم خواهد رسید.

هاشمی گفت: منطقه «خرم ناز» شهرستان بویراحمد یکی از مناطق شکار ممنوع استان کهگیلویه و بویراحمد است.

گفتنی است که در استان کهگیلویه و بویراحمد در ارتفاع ۲۵۰۰ متر از سطح دریا منطقه‌ای با پوشش گیاهی بسیار زیبا، رودخانه و حیات وحش وجود دارد که به منطقه شکار ممنوع "خرم ناز" شناخته می‌شود.

منطقه‌شکار ممنوع خرم‌ناز پوشش گیاهی بسیار زیبایی دارد که به علت جلوگیری از چرای بی‌رویه دام‌ها فضای آن حفظ شده و گسترش یافته است. پوشش گیاهی این منطقه شامل خار‌های کوتاه، چند نمونه کنگر، کاهوی وحشی، فرفیون و گیاهان مرتعی بوده و درختانی شامل بادام وحشی، بلوط، بنه، بید، گلابی و گردوی وحشی، زالزالک، سنجد، ارژن، الـوک (بخورک) و … در این منطقه می‌رویند.

 

 
نظر شما
ادامه