کد خبر: ۵۷۰۹۴

رئیس اداره حفاظت محیط زیست راسک از مشاهده یک قلاده پلنگ در توابع این شهرستان در جنوب استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «بهزاد دهواری» اظهار داشت: در پی گزارش منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر مشاهده پلنگ در کوه‌های اطراف روستاهای «فیروزآباد» و «جنگل» از توابع شهرستان راسک، کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از دیدار و گفتگو با افرادی که پلنگ را مشاهده کرده بودند و کسب اطلاعات اولیه از بومیان، منطقه مورد بازدید میدانی و پایش قرار گرفت و با توجه به آثار و ردپای بجا مانده، تعداد یک قلاده پلنگ مورد شناسایی قرار گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان راسک ادامه داد: از آنجایی که محل مشاهده حیوان بین دو کوه (کوه روک و شداسک) که به عنوان زیستگاه پلنگ قبلاً شناسایی شده بودند، قرار دارد به احتمال زیاد، این حیوان در حال گذار از یک منطقه به منطقه دیگر بوده است. البته جهت بررسی‌های بیشتر تعدادی دوربین تله‌ای نیز در منطقه کار گذاری شد.

دهواری گفت: از تمامی دامداران و طبیعت گردان درخواست می‌کنیم احتیاط‌های لازم در هنگام چرای دام‌ها و کوهنوردی را رعایت کنند. لازم به ذکر است جغرافیای طبیعی و کوهستانی بودن شهرستان راسک و همچنین وجود قوچ و میش و کل و بز، به عنوان غذای اصلی پلنگ، زیستگاه مناسبی جهت حضور این گونه جانوری را مهیا ساخته است و تاکنون ردپا و نمایه‌های پلنگ در کوه‌های بلابند، کوه روک، شداسک و پگونزی مشاهده و ثبت شده است.

 
نظر شما
ادامه