کد خبر: ۵۷۰۹۶

محققان مدعی شده‌اند با رونق گرفتن بازار غیرقانونی گوشت گربه در ویتنام به علت شیوع کرونا، فروشندگان این کالا اقدام به دزدیدن گربه‌های خانگی مردم و فروش آنها می‌کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، در ارتباط با همین ادعاها هفته گذشته استخوان‌های حدود 100 حیوان در پیاده‌روهای شهر هانوی پایتخت ویتنام پیدا شده است. اجساد گربه‌ها در حالی که هنوز قلاده روی آنها بوده در بازارهای حیوانات زنده مشاهده شده است.

محققان می‌گویند در بیرون این بازارها آگهی‌هایی برای دریافت اطلاعاتی درباره حیوانات خانگی گم شده نصب شده است. سازمان مدافع حقوق حیوانات موسوم به "چهار پنجه" که این تحقیقات را انجام داده است  می‌گوید: بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی به امید یافتن حیوانات گم‌شده خود به بازارهای حیوانات سر می‌زنند تا پیش از کشته شدن آنها برای فروش گوشت دوباره آنها را خریداری کنند.

یکی از فروشندگان در این بازارها گفته است: ما مشکلی برای یافتن حیوانات نداریم . حیوانات خانگی بطور منظم دزدیده می‌شوند و برخی خانواده‌ها نیز حیوان خانگی خود را می‌فروشند

محققان می‌گویند به نظر می‌رسد که شیوع کرونا موجب افزایش این "تجارت بی‌رحمانه" شده چون رستوران‌ها سفارش‌های بیشتری برای تحویل غذا درب منازل دریافت می‌کنند.

بر خلاف بازار گوشت سگ در ویتنام که نه غیرقانونی است و نه مقرراتی برای آن وضع شده است، شکار ، سلاخی و فروش گوشت گربه مطابق قانون ممنوع است . این ممنوعیت با دستور نخست وزیر در سال 1998 برای مبارزه با موش‌ها اعمال شده است.

این روزنامه انگلیسی ماه گذشته نیز گزارش داده بود که فروش گوشت سگ و گربه در ویتنام و کامبوج افزایش یافته زیرا مردم اعتقاد دارند گوشت این حیوانات برای مقابله با کرونا مفید است. این در حالی است که در دو شهر چین مصرف گوشت سگ و گربه را ممنوع اعلام کرده و این حیوانات را به عنوان حیوان خانگی شناسایی کرده‌اند.


 
نظر شما
ادامه