کد خبر: ۵۷۱۳۳
تعداد نظرات: ۳۰ نظر
مدیرکل جدید دامپزشکی استان یزد در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر علی فاتحی‌نیا» افزود: استان یزد در حال حاضر با کمبود آزمایشگاه مواجه است، به طوری که در کل استان یزد تنها دو آزمایشگاه فعالیت می‌کنند ...
 
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: مدیر کل جدید دامپزشکی استان یزد مدعی است که در این استان، حتی یک دامپزشک بیکار وجود ندارد. «دکتر علی فاتحی‌نیا» معتقد است که دامپزشکی برخلاف تصور بعضی از دوستان یکی از رشته‌هایی است که در شرایط کنونی کشور، زمینه بسیار خوبی از نظر اشتغال‌زایی دارد.

وی یکی از مشکلات اصلی استان را بحث تجهیزات معرفی می‌کند و می‌گوید: «استان یزد در حال حاضر با کمبود آزمایشگاه مواجه است، به طوری که در کل استان یزد، تنها ۲ آزمایشگاه فعالیت می‌کنند.»

حکیم مهر: آقای دکتر، چه شد که به دامپزشکی علاقه‌مند شدید؟

بنده فارغ‌التحصیل دکترای عمومی رشته دامپزشکی از دانشگاه آزاد کازرون هستم. در سال ۸۹ از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و در همان سال به عضویت سازمان نظام دامپزشکی کشور در آمدم. علاقه من به دامپزشکی برمی‌گردد به دوران دبیرستان و زمانی که قصد انتخاب رشته داشتم. شرایط خانوادگی من به گونه‌ای نبود که بخواهیم در این حوزه تولیدکننده باشیم تا به واسطه آن به سمت رشته دامپزشکی بیایم، لذا با مشاوره‌هایی که انجام دادم، یکی از گزینه‌های مدنظرم رشته دامپزشکی بود. بعد هم که وارد دانشگاه شدم، روز به روز به این رشته علاقه بیشتری پیدا کردم و به ماهیت اصلی آن پی بردم.

حکیم مهر: حالا نظرتان نسبت به رشته دامپزشکی چیست؟

شاید افرادی که قصد ورود به رشته دامپزشکی دارند، در روز اول هیچ‌گونه آشنایی با بازار کار دامپزشکی و قابلیت‌ها و توانایی‌های آن در جامعه نداشته باشند. به نظر من دامپزشکی برخلاف تصور بعضی از دوستان یکی از رشته‌هایی است که در شرایط کنونی کشور، زمینه بسیار خوبی از نظر اشتغال‌زایی دارد. فاغ‌التحصیلان دامپزشکی می‌توانند در زمینه تشخیص و درمان بیماری‌ها و همچنین در حوزه‌هایی مثل مراکز مایه‌کوبی، داروخانه‌ها، به عنوان مسئولین فنی یا در بسیاری از شرکت‌ها کار کنند یا اصلا وارد حوزه تولید شوند. آنها می‌توانند با علمی که کسب کرده‌اند، حتی از دوران دانشجویی یک واحد تولیدی مرغداری را در زمینه تولید، مدیریت کنند؛ در صورتی که کمتر رشته‌ای را می‌بینید که این همه شاخه و حوزه‌های فعالیت داشته باشد. حوزه فعالیت دامپزشکی بسیار وسیع است و این مساله یک قابلیت ایجاد می‌کند برای افراد علاقه‌مند تا بتوانند امیدوار باشند به اینکه بعد از فارغ‌التحصیلی، وارد بازار کار شوند.

حکیم مهر: خود شما چطور وارد بخش دولتی شدید؟

این اتفاق برای من هم به همین شکل که عرض کردم رقم خورد و شاید اصلا فکر آن را نمی‌کردم که روزی وارد سیستم دولتی شوم. من کار خود را با دامپزشکی در مجموعه دولتی به شکل امریه آغاز کردم و از این طریق وارد این مجموعه شدم. دوران خدمت سربازی خود را در دامپزشکی گذراندم و بعد به‌عنوان نیروی طرح و بعد از آن قراردادی و درنهایت شرکت در آزمون استخدامی، به صورت پیمانی شدم. در واقع من تمام مراحل فرایند استخدام را تجربه کردم. هم به‌عنوان یک نیروی سرباز کار کردم و هم نیروی طرح بودم. مدتی قراردادی بودم و در نهایت در آزمونی که سازمان سنجش در سال ۹۴ برگزار کرد، شرکت کردم و بالاترین نمره استان را آوردم و رتبه نخست استان یزد شدم. در نهایت جذب سیستم دولتی شده و مشغول به کار شدم که در این مدت دوستان هم عنایت داشتند. ریاست محترم سازمان هم لطف داشتند و به من اعتماد کردند تا امروز که در خدمت شما هستم.

حکیم مهر: لطفا خلاصه‌ای از رزومه کاری خودتان را هم بفرمایید.

من از ابتدای سال ۹۰ کار خود را در شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه شروع کردم و طی این سال‌ها که در شهرستان کار کردم، در کنار کار خود، یک کلینیک دامپزشکی هم داشتم که حدود ۳ سال به صورت پاره‌وقت در آن کار می‌کردم. به مدت ۳ سال هم نماینده سازمان نظام دامپزشکی در حوزه صدور و تمدید پروانه‌های بهداشتی واحدهای دامداری و مرغداری بودم. آن زمان شهرستان نماینده‌ای نداشت و من به‌عنوان نماینده نظام هم فعالیت می‌کردم. همچنین افتخار این را داشتم که طی یک دوره ۳ ماهه به عنوان ناظر بهداشتی به کشور برزیل اعزام شوم. همچنین بازرس ویژه نظارت بهداشتی بر فراورده‌های خام دامی اداره کل دامپزشکی بودم و به مدت ۴ سال به عنوان رابط قضایی اداره کل دامپزشکی استان یزد فعالیت کردم. همچنین از سال ۹۰ تا ۹۹ عضو شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان بودم.

حکیم مهر: متولد چه سالی هستید؟

سال ۶۴

حکیم مهر:‌ به‌عنوان دومین مدیرکل جوان کشور، مهمترین مشکلاتی را که دامپزشکی استان یزد با آنها درگیر است، چه مواردی می‌دانید؟ مهمترین برنامه‌های شما برای رفع آنها چیست؟

یکی از مشکلات استان یزد که هم می‌توانیم به شکل درون سازمانی به آن نگاه کنیم و هم برون سازمانی، بحث اعتبارات است. این روزها این معضل یک وجه مشترک بین بسیاری از سازمان‌هاست. به شخصه بحث اعتبارات برای من خیلی مهم است. ما نیازمند اعتباراتی هستیم که بتوانیم به وظایف ذاتی خودمان به درستی عمل کنیم. وظایف ذاتی ما مشخص و شامل بحث کنترل و پیشگیری بیماری‌های دام، طیور و آبزیان است. اما در کنار اینها مطمئنا یک وابستگی هم به اعتبارات داریم. اگر مجموعه دامپزشکی استان اعتبارات پایین داشته باشد، در فراهم کردن مقدمات کار محدودیت خواهد داشت و طبیعتا بعد از آن پوشش کمتری را می‌تواند بدهد. بنده در جلسه معارفه نیز به بحث اعتبارات اشاره کردم و درخواست دارم که در این حوزه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و همچنین سایر مسئولین از استانداری، توجه ویژه‌ای به دامپزشکی داشته باشند. دامپزشکی نهادی است که سلامت جامعه را تضمین می‌کند. نظارت‌ها از مزرعه تا سفره انجام می‌شود تا درنهایت مردم به آن درجه از سلامتی که مدنظر جامعه ماست، دست پیدا کنند. بخشی از پیش‌شرط‌های این مهم، اعتبارات است.

مشکل بعدی استان یزد، بحث تجهیزات است. استان یزد در حال حاضر با کمبود آزمایشگاه مواجه است. در جلسه‌ای که چند روز پیش در شورای نظام دامپزشکی داشتیم، این مساله بحث شد و خود عزیزان هم واقف بودند که در کل استان یزد، تنها ۲ آزمایشگاه فعالیت می‌کنند. حال بماند که این ۲ آزمایشگاه با چه محدودیت‌ها و چه تجهیزاتی کار می‌کنند. البته در این میان اداره کل دامپزشکی استان یزد، در حال توسعه آزمایشگاه خود است. اگرچه هنوز به بهره‌برداری نرسیده اما بخش پی‌سی‌آر در حال توسعه بوده و به یک‌سری از اعتبارات وابسته است. ما در حال حاضر در حوزه تشخیص ضعف داریم، چرا که تشخیص به آزمایشگاه وابسته است.

به دلیل بعد مسافت و پراکندگی استان، همکاران من در شهرستان‌ها مجبور هستند تا نمونه‌های خود را با فاصله زیاد و هزینه گزاف به مرکز استان برسانند. مرکز استان هم گاها به استان‌های همجوار ارسال می‌کند. چند روز پیش از استان اصفهان به ما نامه زدند که نمونه‌هایی که ارسال کردید، خراب شده است. چرا؟ چون از شهرستانی به فاصله ۲۰۰ کیلومتر باید به مرکز استان بیاید، تا اینها از مرکز استان بسته‌بندی و به شکل مناسب از نظر ما استانداردسازی شود و بعد بخواهیم آنها را به یک استان دیگر مثل اصفهان یا تهران ارسال کنیم، زمان از دست می‌رود. بماند که آنها چقدر ترافیک کار داشته باشند تا بخواهند کار ما را انجام دهند. همه این مسائل فرایند تشخیص را دیر می‌کند. تا جایی که گاهی ۱۰ روز طول می‌کشد تا جواب یک آزمایش مثبت شود.

محموله‌هایی که در یک نقطه از استان به تشخیص‌های آزمایشگاهی منوط شده و آنها را نگهداری و ضبط کردیم، چقدر باید بماند تا تعیین تکلیف شود؟ زمان یک مساله بسیار مهم در تشخیص بیماری‌هاست. اگر امروز بفهمیم مثلا بیماری تب برفکی، آبله و ... در فلان منطقه رخ داده و به وسیله آزمایشگاه به تشخیص قطعی برسیم، طبیعتا بهتر از فردا صبح است. چرا که اقدامات کنترلی و پیشگیری که مجموعه می‌خواهد انجام دهد، یک روز جلوتر است. در بحث مبارزه با کنترل بیماری‌ها ساعت‌ها یا دقیقه‌ها برای ما ارزشمند است. این چالشی است که استان ما دارد و امیدوارم با حضور بنده و همکاری همکاران در مجموعه استان و همچنین قول مساعدی که ریاست محترم سازمان دامپزشکی در سفر اخیر چند روز گذشته خود به استان، دادند، مرتفع شود. امیدوارم تا پایان امسال موفق شویم بحث PCR را که واقعا یک بازوی توانمند برای تشخیص مجموعه دامپزشکی است، فعال کنیم.

حکیم مهر: وضعیت اجرای ماده ۱۹ آیین‌نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی در استان یزد چگونه است؟

متاسفانه ماده ۱۹ به نوعی در تمام کشور مغفول مانده است. چرا که آن دستورالعملی که تدوین شده جا برای کار دارد و پخته نشده است. یکی از دغدغه‌های من و شورای نظام استان، قراردادهایی است که با بخش خصوصی امضا می‌شود و ماده ۱۹ این مساله را تضمین می‌کند که کارفرما حق و حقوق مسئول فنی را که در واحد کار می‌کند، به او پرداخت می‌کند. در این زمینه شورای نظام دامپزشکی استان یزد و انجمن صنفی استان یزد بسیار موفق عمل کرده، تا جایی که می‌توان گفت در ۲ سال گذشته انقلابی در مجموعه مسئولین فنی رخ داده است و قراردادهایی که بسته شده، با قیمت منطقی و مناسب بوده و تعرفه‌ها را رعایت کرده‌اند. کارفرماها نیز پرداخت‌ها را مطابق قرارداد انجام داده و آن‌گونه که من گزارش می‌گرفتم، مشکل خاصی در استان یزد بابت این پرداخت‌ها نبوده است.

در حال حاضر طبق گزارشی که دکتر نجفی رئیس شورای نظام دامپزشکی استان دادند، اعلام کردند که ما دامپزشک بیکار در استان یزد نداریم و این حرف بزرگی است. دامپزشکان ما مشغول هستند و مطمئنا شخصی در صورت عدم دریافت حق و حقوق خود، قرار نیست در یک مکان بایستد و حتما مشکلاتی ایجاد می‌کند. اما به طور کلی در این حوزه شورای نظام دامپزشکی استان ما بسیار خوب عمل کرده و من احساس می‌کنم که جزء‌ استان‌های پیشرو هستیم.

حکیم مهر: به‌عنوان حرف آخر...

ما از نظر ساختمان‌های دامپزشکی در بحث عمرانی کمی در مضیقه هستیم. همکاران ما در ۲ ساختمان دامپزشکی استان شرایط مناسبی برای خدمات‌رسانی ندارند. درواقع این ساختمان‌ها نه در شان و درخور همکاران ماست که در آن خدمت کنند و نه در شان و درخور مردم استان دارالعلم یزد است که بخواهند وارد یک محیط کار نامناسب شوند. یکی از برنامه‌های من پیگیری این مساله است که بتوانم این مشکل را برطرف کنم.

در پایان بنده اعتقاد دارم که رسانه‌ها بازوی توانمند برای افزایش سطح جایگاه و ارتقای دامپزشکی هستند و چیزی جز این نیست. حکیم مهر حتی اگر از اداره کل دامپزشکی استان یزد انتقاد کند، ما استقبال می‌کنیم، چرا که نقد و انتقاد شما باعث رشد مجموعه می‌شود.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 
 
انتشار یافته: ۳۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
1
9
یادمه رییس اداره دامپزشکی گیلان هم‌چندسال پیش گفت ما یه دامپزشک بیکارم نداریم. من فقط یکی از بیکارا بودم اونموقع.
...................... حالا ما سند هم بیاریم که چتدنفر بیکارن تو یزد، چه اتفاقی میفته؟
هیچ.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
آقای دکتر بیکارنداریم اما بیعار داریم.بیعار یعنی اینکه همکار ما برای نان مجبور شود با حقوق 1 میلیون تومانی کمتر از حقوق کارگر ، قرارداد مئول فنی ببندد.یعنی شما کارگر تولید میکنید.نه دامپزشک
ناشناس
| Germany |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
دولت نه کار ایجاد کرد،حالا که برای کار به کشورهای خارجی می ریم،220هزار تومان عوارض خروج هم می گیره!!!این پول ها رو نخورید ان شاءلله.
..............
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
2
4
کاش در استان ماهم به جوان ها اعتماد می شد تا از باند بازی و فساد رها بشه
میلاد عامری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
10
5
با سلام
و تبریک به دکتر فاتحی نیا عزیزم
مفتخر بودم که در دانشگاه هم ورودی و هم کلاسی بودیم ایشان بسیار فعال بودند و از همان دوره دانشجویی در سر کلاس و کارورزی عالی ظاهر شدن . تبریک به استان یزد و سازمان بابت این انتخاب
دکتر جان تبریک و این اول مسئولیت سنگین شما هست انشالله درخشان ظاهر بشی
ناشناس
|
Germany
|
۰۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
4
1
باید تعرفه ها بره بالا و بس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
باشه حتما تو جلسه امروز ریاست جمهوری مطرح میکنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
0
0
ماده ی 19 واقعا مهم و حیاتی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
0
0
با سلام خدمت مدیر جوان
نیروهای جوان و با استعداد منتظر تغییرات هستند، قدر فرصتها را بدانید. کم نیستند جوانان باهوش و مستعد که منتظر تصمیمات شما هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
0
3
جناب دکتر فاتحی نیا،
لطفاً اجازه ندهید که بعد از انتصابات جدید باندبازی بدتر از گذشته اتفاق بیفتد، مدیریت را پویا و سالم نگهدارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
0
4
در مورد استان یزد چند مورد هست که اتفاق افتاده
1. بسیاری از نیروهای مستعد بنا به دلایل مختلف در طی این دهه به سایر استان‌ها رفتند.
2.برخی نیروهای با استعداد به هر نحو ممکن منزوی شدند
3.در استخدام نیروهای جدید تا جایی که امکان داشته سایر رده ها و پیرادامپزشکان استخدام شدند که در نتیجه تعداد کافی دکتر برای تغییرات در این استان وجود ندارد و مجبور به استفاده از سایر رده ها هستید.
4. اختصاص پست براساس تخصص افراد باشد نه مثل گذشته براساس رابطه
5.برای شهرستانها دور از مرکز استان از نیروی بومی همان شهرستان استفاده شود تا مشکلات کمتری برای همکاران ایجاد شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
0
1
با سلام خدمت جناب مدیر،
در رابطه با آزمایشگاه فعلی نکاتی هست که در ذیل یادآور می‌شود :
1.چندین سال به جایگاه آزمایشگاه توجه چندانی نشده است و در حد رفع حاجت بوده است
2. بااینکه مرکز تشخیص سازمان به ایجاد ایزو مدیریت آزمایشگاه تأکید داشتند و دارند به دلیل کمبود منابع مالی و نیروی انسانی متناسب امکان پذیر نشده است
3.آزمایشگاه نیاز به مدیر توانمند و متخصص دارد که هر دو جنبه کلینیکی و پاراکلینیک را به اندازه کافی بدانند و تنها دانستن sop و تنها اجرای بندهای آن راه به جایی نمی برد.
4.گذاردن چندین مسئولیت در آزمایشگاه برعهده یک نفر و یا فشار مضاعف بر پرسنل مشکل حل نمی‌شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
3
3
درباره حقوق دامپزشکان شاغل در سازمان دامپزشکی که با حداقل حقوق کار می کنند تجدید نظر کنید. حقوق ما از آموزش و پرورش هم کمتر است. چرا اینقدر تبعیض قائل می شوید.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
0
0
چیزی که بیشتر از امار بیکاری اهمیت داره، دستمزد مسئولین فنیه جناب دکتر.
این که طبق تعرفه هست یا خیر
به این پرسش حواب بدید اگر پاسخی دارین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
با سلام دستمزد مسولین فنی با نظارت انجمن صنفی استان و طبق تعرفه های ابلاغی پرداخت میشود و استان یزد در این خصوص مشکل خاصی ندارد ،در این زمینه همکاران انجمن صنفی و شورای نظام دامپزشکی استان بسیار خوب عمل کرده آمد.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
1
1
از مدیران مسن با تجربه بالا که نتیجه مثبتی ندیدیم
انشالله مدیر جوان حرکت مثبتی برای همکاران یزدی بکند
موفق و پیروز و کارامد باشی مدیر جوان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
1
3
با سلام خدمت آقای دکتر فاتحی نیا
دامپزشکانی که بعد از سال 89 استخدام شدند، از دریافت حق مطب محروم شدند در حالیکه به تمام دامپزشکان به طور کامل تحت عناوین مختلف پرداخت می‌شده است و همچنین دامپزشکانی که در فارم و یا کشتارگاه و آزمایشگاه که مکان‌های پرریسک هستند و با مخاطرات مختلف دست و پنجه نرم می‌کنند از حقوق و مزایای کمتری نسبت به رؤسای ستادی برخوردارند،که این سبب کاهش انگیزه در همکاران است.
در حالیکه کیفیت مدرک تحصیلی این دسته از همکاران تفاوتی با رؤسای ستادی ندارد و شایسته نیست پرداختی همانند سایر رده ها داشته باشند. خواهشمند است بررسی بفرمائید.
با تشکر فراوان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
این مساله مشکلی کلی در تمام ادارات کل استان ها ست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
0
2
البته این نبود دامپزشک بیکار در یک استان مثل یزد یا خراسان جنوبی دلیل بر این نیست که همت دولت در کار بوده،دولت بی تعارف کلا خودشو کنار کشیده.همه این رو قبول کردن.چون در مقابل کوتاهی های دولت،هیچ سیستم تنبیه کننده واقعی وجود نداره.در عوض حکیم مهر لطف کنن از وضعیت بیکاری دامپزشک ها در استان های دیگه و به چه کارهایی مشغول هستن با چه حقوق هایی فراخوان شرح حال بده،اون موقع وضعیت دامپزشک دستگیر همه می شه.
خالدی،
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
4
1
استان یزد دام دارنیستن نیازی هم نیست این دکتر اونجا باشه دایی من یکهزار چهارصد راس گوسفند داره ........................
خالدی،
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
1
2
امروز داشتم میخواندم دکتر دامپزشک درداروخانه مدرتهران کارمیکرد اگر کاربود میرفت داروخانه دامپزشکی نمیامد داروخانه غیردام
فارس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
4
4
درود بر دانشجویان دانشگاه کازرون که در همه زمینه ها فعالیت زیادی دارند ...................
روابط عمومی دامپزشکی خراسان جنوبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
0
1
با ارزوی توفیق و خدمت به مردم شریف و محترم استان یزد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
1
4
با سلام و احترام
بله در یزد دامپزشکان هیچ کدام بیکار نیستند چون مجبور شدند برای تامین معاش خود و خانواده شان در شاخه هایی غیر از تخصص خودشون کار کنند
مثل همسر من
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
شغل های غیرمرتبط برای محاسبه ی درصد بیکاری حساب نمی شوند. اگر این طور باشد در رشته های مهندسی بیکار نباید داشته باشیم! یا همین طور برای رشته های محیط زیست و هنر که درصد بیکاری زیادی دارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
1
6
می فرمایند در یزد کمبود آزمایشگاه دامپزشکی داریم
رییس جدید اطلاع ندارند که قبل از آمدن ایشون چند نفر آزمایشگاه تاسیس کردند و حداقل درامد هم نداشتند و بستند و به سراغ کارهای غیر دامپزشکی رفتند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
کاملاً درست است، مگراینکه یکسری آزمایشات که در اداره انجام می‌شود به آزمایشگاه خصوصی ارجاع داده شوند. برای مثال نمونه گیری های ادواری ماهیانه یا هفتگی از واحدهای تولیدی انجام می‌شود را به عهده آزمایشگاه همکار بگزارند و آزمایشگاه اداره وظیفه کنترل و ساماندهی به امور آزمایشگاه های خصوصی را داشته باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
1
4
اینگونه اظهار نظر های غیرکارشناسی سبب افزایش پذیرش دانشجو میشه ..............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
1
6
درست می گویند یک دامپزشک بیکار نداریم بلکه بیش از یکی داریم
دامپزشک دولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
0
0
یکی از راههای کمک به بخش خصوصی واگذاری امور دولتی است.
نظر شما
ادامه