کد خبر: ۵۷۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی اعلام کرد : علیرغم بروز برخی شایعات توسط برخی موسسات اقتصادی، تولید مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک صرفاً در این استان تحت نظر این اداره کل همچنان ادامه دارد و سلامت تمامی مرغ های بسته بندی موجود در بازار مورد تائید است.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی این اداره کل با اعلام این خبر، اداره کل دامپزشکی استان را تنها نهادی خواند که برابر قانون وظیفه تائید سلامت مرغ و دیگر فرآورده های خام دامی را به عهده دارد و تصریح نمود: اینکه اخیرا در برخی موارد مشاهده شده در جراید، اطلاعیه هایی از طرف برخی موسسات اقتصادی به چاپ می رسد که نسبت به سلامت مرغ های تحت عنوان مذکور در بازار شبهاتی را بیان کرده اند باید گفت: مطالب مندرج در این اطلاعیه ها مورد تائید دامپزشکی نیست و تولید اینگونه مرغ ها، نه تنها ادامه دارد بلکه واحدهای تولیدی دیگری در استان مستندات خود را مبنی بر آمادگی تولید مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک در دوره پرورش ارائه کرده اند که مستندات آنها توسط کارشناسان بهداشتی این مجموعه در دست بررسی و نتایج بازدیدهای میدانی و آزمایشگاهی مربوطه در دست جمع بندی می باشد.


دکتر جعفر عطارباشی، یادآور شد: اجرای طرح تولید مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک در طول دوره پرورش که از سال 88 آغاز شده، به عنوان یک طرح تشویقی و ترویجی مطرح بوده و در مرغداری های بهداشتی که راه ورود عوامل بیماری زا را به مرغداری سد کرده اند این محصول تولید می شود. وی گفت: این طرح یکی از ابزار های کارآمد دامپزشکی در جهت کاهش و حذف مصرف بی مورد آنتی بیوتیک ها در صنعت پرورش مرغ گوشتی کشور می باشد که کارایی خود را در این مدت نشان داده است و ذکر این نکته نیز مهم است که شهروندان بدانند مصرف آنتی بیوتیک در سایر مرغداری ها غیر مجاز نبوده و با تجویز دامپزشک و تحت نظارت مسئول بهداشتی و با رعایت ضوابط و دوره منع مصرف دارویی بلامانع است. رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان خاطرنشان ساخت: در تمام طول دوره پرورش در واحد های تحت پوشش طرح تولید مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک، کارشناسان دامپزشکی بر تولید این محصول نظارت داشته و با انجام آزمایشات متعدد تا حصول اطمینان از عدم مصرف آنتی بیوتیک در طول دوره پرورش، اجازه کشتار و بسته بندی تحت این عنوان را به تولید کنندگان نمی دهند و در کشتارگا ههای طیور و در زمان عرضه در فروشگاه های مجاز محصولات پروتئینی نیز، کارشناسان دامپزشکی بر روند کشتار و بسته بندی و توزیع این محصول نظارت کامل دارند تا مصرف کننده با اطمینان کامل از کیفیت کالای عرضه شده اقدام به خرید آن نماید.
عطارباشی گفت: در سال جهاد اقتصادی و سال مقابله با مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها در انسان و دام و با هدف کاهش مقاومت به داروهای ضدمیکروبی، این طرح، از افتخارات دامپزشکی استان به شمار می رود.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خادم
|
-
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
0
0
واقعا .......
خادم مردم
|
-
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
0
0
ظاهرا ایشون .... از .....خبر نداره. .............................................................. جلوی ....... که گوشت مرغ تاریخ مصرف گذشته به خورد مردم بیچاره نده بعد ................
نظر شما
ادامه