کد خبر: ۵۷۱۴۸

درپی تعطیلی برخی از شرکت های فرآوری گوشت در آمریکا پس از ابتلای کارگران آنها به کرونا، و هشدار این شرکت ها درباره کمبود گوشت، افرادی که پول کمتری به دلیل تعطیلی ها و اخراج ها دارند، به شمار فزاینده شکارچیان این کشور اضافه شده اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، با توجه به تعطیلی برخی از شرکت های تولید و فرآوری گوشت در آمریکا پس از ابتلای کارگران آنها به کرونا، و هشدار این شرکت ها درباره کمبود گوشت، افرادی که وقت آزاد بیشتری درپی شیوع این بیماری دارند و احتمالاً پول کمتری به دلیل تعطیلی ها و اخراج ها دارند، به شمار فزاینده شکارچیان این کشور اضافه شده اند.

«دیوید الیوت»، مدیر اورژانس بیمارستان هولی کراس در شهر تائوس در ایالت نیومکزیکو، یکی از این افراد است که برای اولین بار در ژانویه هنگامی که آمریکا اولین مورد از ابتلا به بیماری کرونا را اعلام کرد، تصمیم به شکار یک گوزن گرفت تا خانواده و دوستان خود را کمک کند.

الیوت همیشه می خواست به شکار حیوانات بزرگ برود و شیوع این بیماری به نظر می رسد بهترین زمان برای پر کردن فریزر خود با گوشت مجانی و کم چرب باشد.

بنابراین برای اولین بار در زندگی خود، با وجود نداشتن اسلحه یا سابقه شکار حیوانات بزرگ، در قرعه کشی سالانه برای مجوز شکار گوزن های نیومکزیکو ثبت نام کرد و موفق به گرفتن آن شد.

از ایالت مینه سوتا تا نیومکزیکو، آژانسهای شکار حیوانات و آبزیان از افزایش شمار فروش پروانه شکار و همچنین ثبت نام برای اخذ مجوز در بهار امسال خبر داده اند.

«مارتی بنسون»، سخنگوی وزارت منابع طبیعی ایالت ایندیانا گفت: این ایالت در هفته اول فصل بهار شاهد 28% افزایش فروش پروانه شکار بوقلمون بود چرا که شکارچیان احتمالاً فرصت بیشتری برای ورود به جنگل داشتند.

تولیدکنندگان سلاح گرم نیز از افزایش فروش خود خبر داده اند و پلیس فدرال آمریکا نیز در ماه مارس سابقه کیفری 3.74 میلیون نفر را برای مجوز سلاح بررسی کرده است که یک رکورد محسوب می شود.

بر اساس داده های آماری مربوط به مجوز شکار حیوانات وحشی و آبزیان آمریکا، افزایش شمار شکارچیان پس از کاهش 255 هزار نفری آنان در سال های 2016 تا 2020، رخ داده است.

هنک فارستر از انجمن مدیریت شکار گوزن می گوید پس از آنکه بسیاری از آمریکایی ها با قفسه های خالی گوشت در فروشگاه های مواد غذایی برای اولین بار در ماه مارس و آوریل روبرو شدند، انتظار می رفت که تعداد شکارچیان افزایش یابد.

 
نظر شما
ادامه