کد خبر: ۵۷۱۵۰
تعداد نظرات: ۴ نظر

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان لرستان گفت: در حال حاضر هشت منطقه مشکوک به تب برفکی شناسایی شده و برای ایجاد اطمینان برای دامداران لرستانی، از فردا عملیات واکسیناسیون علیه تب برفکی برای تمام دام‌های سنگین استان آغاز می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «احسان سلیمانی» امروز اظهار داشت: در زمستان 98 مجموعه دامپزشکی استان بیش از سه میلیون و 400 هزار دام سبک را علیه تب برفکی واکسینه کرده است.

وی با بیان اینکه دوره زمانی این واکسن‌ها 6 ماهه است، افزود: با توجه به این اقدامات احتمال شیوع بیماری تب برفکی در لرستان بسیار پایین بوده و اگر مواردی نیز یافت شود به علت واکسینه نکردن در زمستان است.

معاون سلامت دامپزشکی لرستان بیان کرد: با توجه به اطلاعات دریافت شده از دامداران در حال حاضر هشت منطقه مشکوک به تب برفکی در استان شناسایی و از این مناطق آزمایش به عمل آمده و به تهران ارسال شده است.

سلیمانی با اشاره به اینکه احتمالاً این علائم مربوط به تب برفکی نیست، تصریح کرد: برای ایجاد اطمینان برای دامداران لرستانی، از فردا عملیات واکسیناسیون علیه تب برفکی برای تمام دام‌های سنگین استان آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تنها در مناطق مشکوک، دام‌های سبک علیه تب برفکی واکسینه می‌شود.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
0
1
لرستان که چه عرض کنم کل ایران درگیر هست در ضمن در بازرسی شما فقط ۸ منطقه اونم مشکوک وجود داره!!! جای تاسف داره
همکار متخصص داخلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
0
1
دکتر سلیمانی معاون محترم سلامت لرستان می فرمایند مشکوک به تب برفکی این عبارت یعنی چه!!! ضعف در تشخیص بالینی و عدم نمونه گیری است یا.....؟ و دوم اینکه به نظر ایشون آیا امکان وقوع تب برفکی متعاقب واکسیناسیون علیه آن وجود ندارد؟ و اگه اینطوریه، PVM (پایش پس از واکسیناسیون) برای بررسی اثربخشی واکسن کجای قضیه قرار داره؟ و افزون بر این، آیا زنجیره سرد واکسن و ملزومات تزریق رعایت شده یا خیر؟
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
0
1
واقعا جای تاسف داره در سطح استان تمام دامداران در اثر اشاعه تب برفکی تلفات بسیار سنگین داشتن در شهرستان های پلدختر و کوهدشت با توجه گزارشات دریافتی و همفکری با همکاران این دو شهرستان وضعیت در طول ادوار گذشته غیر قابل توصیفه ضمن اینکه سایر شهرستان ها نیز به شدت مبتلا هستند اون وقت با گذشت یک ماه از شیوع تب برفکی می فرمائید که مناطق مشکوک ،منطقه مشکوک دقیقا یعنی چی ؟؟؟؟
مهراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
کوهدشت چرا مراجعه میکنیم هیچ واکسنی نیست هر وقت واکسن دانمی بخوایم بازار ازاد خوب گیر میاد ولی دامپزشکی می گن نداریم مدیریت کجاست ؟؟؟؟؟
نظر شما
ادامه