کد خبر: ۵۷۱۶۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
در حال حاضر با کمبود شدید واکسن تب برفکی در استان کرمانشاه مواجه هستیم
 

معاون سلامت دامپزشکی گلستان از مشخص نبودن وضعیت رایگان بودن واکسن تب برفکی در سال جاری در گلستان خبرداد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر محسن عبدالوند» در رابطه با وضعیت واکسن تب برفکی در استان گفت: برای پیشگیری دام سبک و سنگین از بیماری تب برفکی تا سال ۹۵ الی ۹۶ وضعیت به این شکل بودکه تهیه واکسن بر عهده اداره کل دامپزشکی بود و تمام هزینه‌های تامین واکسن و تزریق برای دامدار رایگان بود.

او افزود: اما چندسالی است که بنا به سیاست‌های دولت این کاربه بخش خصوصی سپرده شده و خود دامدار باید اقدام به تهیه و تزریق واکسن کند.

عبدالوند ادامه داد: با توجه به سیاست‌های استان و برای رهایی ذهن دامداران از دغدغه تامین این واکسن طی این چند سال، خود اداره کل دامپزشکی استان واکسن تب برفکی را با هماهنگی با بخش خصوصی به صورت رایگان در اختیار دامپزشکان گذاشت.

معاون سلامت دامپزشکی گلستان گفت: این واکسن طی ۲ نوبت در طول سال در اختیار دامداران قرار می‌گرفت و حتی هزینه‌های تزریق هم رایگان بود.

او گفت: به جز این دو نوبت رایگان، اگر بازهم دامی نیاز به تزریق واکسن داشت هزینه آن بر عهده خود دامدار است.

معاون سلامت دامپزشکی گلستان گفت: طی این سه سال که بسیاری از استان‌ها خود دامداران هزینه واکسن را پرداخت می‌کردند ما در گلستان با تامین اعتبار از سازمان برنامه و بودجه این کار را رایگان انجام می‌دادیم، اما امسال وضعیت تامین اعتبار و رایگان بودن این کار مشخص نیست.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
0
2
کفگیر ته دیگ خورده
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
0
2
جون هرکی دوست دارین این سیاست نخ نما و قدیمی که واکسن و تزریق و کلا خدمات دامپزشکی رو برای دامدار یا رایگان محض یا با ثمن بخس انجام میشود والله هیچ تاثیری در اقتصاد دامدار این هزینه سلامت ندارد بلکه هزینه اصلی خوراک دام است که رها و آزاد و با قیمتهای نجومی...نمیدونم اگر هدف حمایت از دامدار است چرا در بخش نهاده کمکی نمیشه...این بی ارزش کردن دامپزشکی دودش فقط به چشم فعالان دامپزشکی میرود.
عدالت بی نام
|
United States of America
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
1
0
به نظر بنده کل سیاست سازمان دامپزشکی در مورد بیماری تب برفکی و واکسیناسیونش به کل اشتباه هست البته سازمان دامپزشکی اشتباه و خطا زیاد دارد آدم نمیدونه به کدوم مسئله ورود پیدا کنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
0
0
چراباید این کارسخت وطاقت فرسا بدون دستمزد انجام بشه کم واکسیناتور درگیر تب مالت وبیماری مشترک داریم الان کسی جویای حال این بزرگواران هست پوشش بیمه وسختی کار شامل حالشون شده دیگه تموم کنید این داستان مضحک ونخ نمارو فقط خدمات دامپزشکی باید با کمترین دستمزد انجام بشه نهادهای دامی با قیمتهای سرسام آور وپایین بودن قیمت محصولات دامی رو اصلاح کنید ...اگر میتوانید .از جیب بقیه اقشارزحمت کش وبی ادعای این حرفه نبخشید.
نظر شما
ادامه