کد خبر: ۵۷۱۶۷
تعداد نظرات: ۸ نظر
نامه رئیس نظام دامپزشکی استان تهران به معاون شهرسازی شهرداری:
«دکتر رامین سلامتی» افزود: استفاده از بلوک‌های سیمانی برای جلوگیری از ورود و خروج به مراکز درمانی دامپزشکی شایسته و زیبنده برخورد با متخصصین و پیشروان امر بهداشت و سلامت نیست ...
 
 

حکیم مهر: در راستای پیگیری موضوع پلمپ درمانگاه دامپزشکی اختصاصی حیوانات کوچک، رییس نظام دامپزشکی استان تهران نامه ای به معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ارسال کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از  روابط عمومی نظام دامپزشکی استان تهران، متن نامه بدین شرح است:

بسمه تعالی

جناب آقای مهندس گلپایگانی 

معاونت محترم شهرسازی و معماری شهرداری تهران 

موضوع نامه: پلمپ درمانگاه دامپزشکی اختصاصی حیوانات کوچک/خانگی

با سلام و احترام،

پیرو نامه شماره  20825/29 مورخ08/02/99  به شهردار محترم (نسخه پیوست)، به استحضار می رساند در حال حاضر تعداد 250 مرکز درمانی دامپزشکی براساس نیاز شهروندان در سطح شهرستان تهران دایر و به فعالیت اشتغال دارند. این مراکز بر اساس قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی، آئین نامه و دستور العمل های مربوط و وفق ضوابط، موازین و استانداردهای  بهداشتی مجوز /پروانه تاسیس و فعالیت خود را از نظام دامپزشکی استان تهران دریافت نموده اند و متعهد به رعایت الزامات بهداشتی قرنطینه ای در راستای برقراری امنیت زیستی و تامین و ارتقاء بهداشت عمومی جامعه می‌باشند.

 1- بپذیریم که ما (انسان ها) در استفاده از فرصت ها و مواهب زندگی روی این کره خاکی با حیوانات سهیم هستیم. بر اساس قوانین و تعالیم ادیان الهی موظف به رعایت حقوق حیوانات به ویژه حیوانات اهلی که ضرری هم برای ما ندارند از جمله رهایی از گرسنگی، رهایی از تشنگی، رهایی از ترس و اضطراب، رهایی از درد و رنج و رهایی از بیماری هستم.

2- بپذیریم که علاقه و توجه مردم در شهرهای بزرگ به ویژه در تهران به نگهداری حیوانات خانگی نسبت به گذشته رو به افزایش است و این موضوع مسئولیت سازمان های متولی و مرتبط را از جمله سازمان دامپزشکی، سازمان نظام دامپزشکی  و شهرداری دو چندان می نماید.

 3- بپذیریم که در اغلب شهرهای بزرگ جهان حتی در شهرهای با شاخصه های بهداشتی بالا، مطب ها (درمانگاه ها و بیمارستان های دامپزشکی) در بافت ها و ساختمان های مسکونی برای سهولت دسترسی شهروندان یک ضرورت است و نه تنها نباید برای دایر نمودن و فعالیت این مراکز محدودیتی و یا مزاحمتی ایجاد شود نمود. بلکه باید مورد استقبال قرار گرفته و حمایت شوند.

 4- بپذیریم که دامپزشکان و خدمات دامپزشکی بخشی از ساختار نظام سلامت کشور هستند و مراکز درمانی دامپزشکی بخش غیر دولتی بدون هر گونه تحمیل هزینه بر منابع دولتی، بار سنگینی را از دوش حاکمیت بر می‌دارند.

 5- بپذیریم که تفسیر از قوانین و دیدگاه خود را متناسب با نیاز زمان اصلاح نمائیم چرا که امروزه دانشمندان بر این باورند که سلامت واحد One Health در صورت همکاری نزدیک حوزه های پزشکی و دامپزشکی قابل حصول است و جز این نگرش، دستیابی به شاخصه های سلامت مطلوب، امری محال و غیر ممکن است.

6- بپذیریم که در حال حاضر استفاده از ابزاری مانند نیوجرسی (بلوک های سیمانی) برای جلوگیری از ورود و خروج به مراکز درمانی دامپزشکی شایسته و زیبنده برخورد با متخصصین و پیشروان امر بهداشت و سلامت نیست و تمسک به صدور رای کمیسیون ماده (100)  قانون شهرداری دلیل قانع کننده ای برای پلمپ مراکز درمانی دامپزشکی نمی‌باشد.

با توجه به برگزاری جلسه و صورتجلسه مورخ 29/10/98 کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی خواهشمند است دستور فرمایند ضمن ابلاغ به شهرداری های مناطق تابعه برای خودداری از هر گونه برخورد با مراکز درمانی دامپزشکی، نسبت به شمولیت مراکز درمانی دامپزشکی از ماده واحده قانون مطب پزشکان مصوب 1366 مجلس شورای اسلامی، اقدام لازم بعمل آید.

دکتر رامین سلامتی

رییس نظام دامپزشکی استان تهران
 
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
France
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
2
1
مطب يا درمانگاه دامپزشكي با درب ورودي يكسان با واحد ها هم باعث الودگي ميشه، كجاي دنيا دامپزشك توي ساختمونه؟! مگه به رضايت همسايه ست؟ الان يكي بهم بگه بيا من بكش من بايد بكشم چون رضايت داره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
منظورتان چه نوع آلودگی هست !!؟؟ بدون شک آلودگی های انسانی از هر نوعش ، به مراتب خطرناک تر است حتی برای طبیعت و سلامتی زمین و ساکنینش !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
0
0
برای ما بگو بداتم‌تو چه مشگلی با این موضوع داری که‌انقدر حرص وجوشوجوش میزنی اگر بتو کسی که مطب دارد ضرر زنده برو شکایت کن تا بنتیجه برسی انقدر وفتت تلف نکن که کامنت های لب خود بگذاری چون تو
نمیتوانی دامپزشک باشی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
0
0
شما اگر دامپزشک‌هستید که نباید ًد همکار باشید اگر غیر دامپزشک هستید‌چه‌عنادی با این قشر دارید اعلام‌بفرماید تا باشما اشنا شویم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
0
1
باتوجه به عدم فرهنگ نگهداری حیوان خانگی وحیوان گردی بدون پذیرفتن تعهدات آن(مثلا رها نمودن مدفوع حیوان در پارک یا خیابان)و همچنین مزاحمت احتمالی برای شهروندان ،گسترش کلینیکهای دامپزشکی که چندان هم مجهز نیستند ورعایت پسماندرانمیکنند ضرورت ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
1
0
شما چکاره هستید که ضرورت یا غیرضرورت شغل مهم دامپزشکی را تعین کنید ضمنا مسولین بهداشتی وشهرداری مانند کشورهای خاجی اگر مشاهده کردن که شخصی در پارکها یا نعابر عموی مدفوع سگش را با رعا یت اصول بهداشی جمع آ وری نمیکندمتواند او وسگش را توقیف کند واعمال قانون بنماید اگر انها بلد نیست یا درکارشان تنبلی میکند نمیتوانو در اصل صورت مسله را پاک کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
شغل دامپزشکی که صرفا واکسن زدن سگ و گربه نیست.اصل کار خارج شهر ودرعرصه دام و طیور صنعتی وزیر مجموعه های فرآورده های خام دامی است .همه کلینیکهای دام کوچک هم بسته شود هیچ اتفاقی نمیافتد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
0
0
بله هدف اول تاسییس رشته دامپزشکی در سطح دنیا برای درمان اسبهای ایلخیهای ارتس دنیا بود برای همین دانشجویان اعزامی بخارج کشور مانند فرانسه بدانشکده لیون فرانسه اعزام میشدند ودردرجه دوم حیوانات دیگر مانند نشخوارکنندگان وبتدریج که پرورشی گاو وسایر حیوانات پرورشی رونق گرفت بیشتر روی این حیوانات وطیور پرورشی فکوس شد وبعدازان بتدریج حیوانات خانگی که برای نگهداری مدرن در دنیا ی غرب رونق گرفت روی این رشته هم فوکس مخصوص شد تا بامروز حالا اگر شما چه دامپزشک باشید چه نباشید نباید بی جهت باین کار دامپزشکی حساسیت نشان دهید چون کار دامپزشکی رشته گسترده ایست واگر بیش از این حساسیت را ادامه دهی میگویند فرد مغرض وبی مایه که برازنده یک انسان وارسته نیست عزیزم
نظر شما
ادامه