کد خبر: ۵۷۱۷۵

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران‌وبیدگل از شناسایی و ثبت یک گونه پرنده نادر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «الهیار دولتخواه» روز دوشنبه افزود: این پرنده که «زردپره سرسرخ» نام دارد، هفته گذشته در پناهگاه حیات وحش یخاب در محدوده ابوزیدآباد از سوی یکی از فعالان محیط زیست شناسایی و مستندسازی شد.

وی بیان کرد: زردپره سر سرخ پرنده‌ای از گروه زردپره‌ها در تیره زردپره‌ایان در راسته گنجشک‌سانان است که در آسیا زندگی می‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران‌وبیدگل اضافه کرد: این پرنده مهاجری در زمستان تا هند هم می‌رود اما به طور معمول تابستان‌ها در ایران یافت می‌شود.

با این گونه جدید، تعداد پرندگان ثبت شده پناهگاه حیات وحش یخاب از ۹۶ به ۹۷ و تعداد پرندگان استان اصفهان از ۲۷۸ به ۲۷۹ گونه افزایش یافتند.

پناهگاه حیات وحش یخاب در شمال شرقی شهر ابوزیدآباد از توابع شهرستان آران‌وبیدگل با پوشش گیاهی بسیار مناسب و منابع آبی فراوان زیستگاه گونه‌های جانوری همچون کل و بز، قوچ و میش، جبیر، گرگ، کفتار، گربه شنی، کاراکال و خرگوش است.

همچنین این منطقه زیستگاه پرندگانی مانند عقاب طلایی، سارگپه، بالابان، دلیجه، هوبره، کبک، تیهو، باقرقره و دودوک و خزندگانی همچون افعی شاخدار ایرانی، مار جعفری، تیر مار، شتر مار شیرازی، مار قیطانی، بزمجه، جکوی دم پهن کایزرلینگ، آگامای استپی و آگامای سروزغی دم سیاه است.

شهرستان کویری آران‌وبیدگل در فاصله نزدیک به ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

 

نظر شما
ادامه