کد خبر: ۵۷۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - سردار اسماعیل احمدی‌مقدم درباره برنامه پلیس برای برخورد با بدحجابی اظهار کرد: در هفته جاری فراکسیون روحانیت مجلس از بنده دعوت کرده و اظهار نگرانی کردند که رعایت هنجارها در جامعه به خصوص در برخی از مناطق تهران وضعیت مطلوبی ندارد.

وی با بیان اینکه پلیس آمارها و مستنداتی را در این رابطه ارائه کرد، افزود: تصور دوستان این است که نیروی انتظامی با افت و خیز در این رابطه حرکت می‌کند که در این رابطه عنوان کردیم تلاش پلیس این است که موضوع رسانه‌ای نشود و در عرصه عمل برخورد کنیم. به طور مثال در رابطه با باندهای اغفال و فریب، پارتی‌های شبانه دختران و پسران و گروه‌های منحرف فکری، جنسی و اخلاقی همچنین سامان‌دهی اصناف برای رعایت مقررات از جمله این اقدامات است که در این رابطه هم تا حد زیادی موفق بوده‌ایم.

احمدی‌مقدم اضافه کرد: افرادی که با خودرو برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کنند در مقطعی در خیابان افریقا بودند که با آنان برخورد شد و آنان به خیابان شهید اندرزگو رفته و اخیرا به نیاوران و سعادت‌آباد رفته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه پلیس برای برخورد با این افراد برنامه‌های خود را آماده کرده است، اضافه کرد: با آغاز فصل بهار حضور مردم در تفرجگاه‌ها بیشتر می‌شود که وجود چنین رفتارهایی همچون ترافیک مصنوعی ایجاد کردن، سگ‌گردانی در معابر عمومی و ... احساس ناخوشایندی برای مردم دارد.

فرمانده ناجا با اشاره به نقض قانون در برخورد با حمل‌کنندگان سگ در معابر عمومی اضافه کرد: این موضوع در مجلس مطرح است و امیدواریم که پایه‌های قانونی درستی در این رابطه گذاشته شود و پلیس هم عنوان کرده است که اگر در برخی از مناطق تهران موضوع بدحجابی و ماهواره شیوع پیدا کرده است موضوع سگ شیوع ندارد و اگر قانونی در این رابطه وجود داشته باشد پلیس با قاطعیت برخورد می‌کند.

وی تصریح کرد: پلیس در رابطه با برخورد با این موضوع هم در حال حاضر تصمیماتی گرفته است چون بر اساس حداقل قانون حمل سگ و حیوانات به طور کلی باید دارای ضوابط خاص باشد و برای این موضوع از خودروهای مخصوص استفاده شود. چون بالاخره سگ یک حیوان نجس است و نباید در معابر باشد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه پلیس با کسانی که اقدام به حمل سگ در معابر عمومی می‌کنند، برخورد می‌کند، افزود: برای امنیت تفرجگاه‌ها، معابر و رستوران‌ها، هماهنگی‌های لازم با فرماندهی انتظامی بزرگ تهران صورت گرفته است و پلیس سخت‌گیرانه‌تر در این رابطه وارد شده و با افرادی که رعایت هنجارهای اخلاقی را نمی‌کنند و ایجاد ناامنی اخلاقی و مزاحمت می‌کنند با شدت عمل بیشتری برخورد می‌شود.

احمدی‌مقدم تصریح کرد: البته تلاش پلیس باز هم انجام کار فرهنگی است و پلیس می‌خواهد از رفتارهای نامناسب و ایجاد مزاحمت برای مردم پیشگیری کند.

وی ادامه داد: مردم انتظار دارند زمانی که با خانواده خود به گردش می‌روند امنیت و آرامش داشته باشند که پلیس در این رابطه اقدامات خود را به صورت جدی انجام خواهد داد.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
س
|
-
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۴
0
0
اون از پلیس هلند، این هم از پلیس ما!
نظر شما
ادامه