کد خبر: ۵۷۲۱۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
 
 

اولین نشست هم اندیشی کمیته دامپزشکان معین طیور استان اصفهان با حضور اعضاء در محل سالن جلسات شماره یک اداره کل دامپزشکی استان برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، «دکتر شهرام موحدی» مدیرکل دامپزشکی استان در این نشست ضمن خیر مقدم به همکاران بخش خصوصی و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه پرخیر برکت رمضان، در ادامه پیرامون وضعیت استان در حوزه د امپزشکی در سال 98 مطالبی را به اختصار بیان نمود.

وی با اشاره به وجود  بیش از 2 هزار و پانصد واحد پرورش انواع طیور در سطح استان، تصریح کرد: مدیریت بهداشتی این مجموعه بسیار بزرگ، می طلبد همچون سال های پیشین جلسات هم اندیشی با متخصصین امر برگزار شود.

دکتر موحدی با اشاره به فراز ونشیب های بسیار طی سال 98 ادغان داشت: خوشبختانه در حوزه دامپزشکی وضعیت مطلوبی را پشت سر نهادیم و طی 18 ماه گذشته گزارشی از بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سطح استان نداشتیم.

وی به نقش دامپزشکی در خصوص صادرات فرآورده های خام دامی اشاره کرد و تصریح کرد: در سال 98 با نظارت های شبانه روزی کارشناسان دامپزشکی بیش از 13 هزارتن خامه از استان اصفهان به کشور روسیه صادرشده است.

دکتر موحدی به جایگاه دامپزشکی استان در سطح کشور اشاره و اذعان داشت: دستیابی به این موفقیت ها حاصل تلاش وافر تمامی همکاران به ویژه فعالان بخش خصوصی دامپزشکی در تمامی بخش ها و رده هاست و نقش بی بدیل آنان در کسب موفقیت های روز افزون عرصه دامپزشکی استان انکار ناپذیر است.

سپس «دکتر مصطفی کردآبادی» رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، آبزیان، زنبور عسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی استان نیز اذعان داشت: علیرغم وجود مشکلات عدیده بر سر راه تولید، در سال 98 نسبت به سال 97 شاهد افزایش 20درصدی پرورش طیور در سطح استان بودیم که این خود نشان از درایت و تیزهوشی همکارانمان در بخش خصوصی است.

وی به تعامل و همکاری بسیار خوب دامپزشکان بخش خصوصی با مجموعه دولتی و همچنین پرورش دهندگان اشاره کرد و از زحمات آنان تشکر و قدردانی نمود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، آبزیان، زنبور عسل و کرم ابریشم دامپزشکی استان در ادامه اهداف و برنامه های این نشست هم اندیشی را تشریح و اولویت برنامه های این اداره را استحکام بخشیدن زنجیره ارتباطی تولید کننده و دامپزشک به جهت پیشبرد اهداف بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرد.

سپس «دکتر عباس بدیعی» کارشناس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور دامپزشکی استان با ارائه اسلایدهای نمایشی، گزارشی در خصوص وضعیت پرورش طیور استان، نقاط قوت و ضعف، بیماری های طیور به ویژه بیماری هایی همچون نیوکاسل،آنفلوانزای غیر فوق حاد، برونشیت عفونی، عفونت کیسه زرده، وضعیت کلی مصرف واکسن های طیور، بررسی کمی و کیفی برنامه های اجرایی و... ارائه نمود.

در ادامه هریک از اعضای کمیته دامپزشکان معین طیور استان ضمن تشکر و قدردانی از تشکیل جلسات مختلف هم اندیشی تخصصی در حوزه طیور در سال گذشته و اهمیت قائل شدن به نظرات کلینیسین های این بخش، ارتقاء سطح شاخص های بهداشتی،کاهش بروز بیماری ها، تولید پایدار و باکیفیت را نتیجه تعامل بسیار خوب بین بخش خصوصی و دولتی به جهت پیش برد اهداف دانستند.

هریک از همکاران بخش خصوصی حاضر در این نشست تجربیات ارزنده خود در خصوص روش های پیشگیری از بیماری های طیور، نحوه بیماری یابی، درمان و... را به تفصیل بیان نمودند.

آنان مشکلات حوزه کاری خود را بیان و حمایت بیشتر از سوی اداره کل و شبکه های دامپزشکی شهرستان ها، از بخش خصوصی را به جهت تحقق اهداف امنیت غذایی خواستار شدند.

در پایان دکتر موحدی به جمع بندی نظرات و پیشنهادات ارائه شده پرداخت و مصوبات این نشست را به جهت اجرا ابلاغ نمود.

وی با اشاره به بیماری های شاخص معرفی شده در این نشست هم اندیشی همچون نیوکاسل،آنفلوانزای غیر فوق حاد، برونشیت عفونی، عفونت کیسه زرده و... برتشکیل گروه های تخصصی ویژه بیماری های مذکور طی روزهای آتی تاکید کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان باردیگر از زحمات و خدمات صادقانه یکایک همکاران بخش خصوصی تقدیر و از آنان درخواست نمود: با عنایت به دانش، تجربه، تخصص خود، دامپزشکی استان را در مبحث تهیه و تدوین دستور العمل های بهداشتی کنترل بیماری های طیور در قالب گروه های تخصصی یاری نمایند.

اسامی اعضای کمیته دامپزشکان معین طیور و برخی از دامپزشکان فعال در صنعت طیور استان اصفهان حاضر در این نشست هم اندیشی به شرح زیر می باشد:

 دکتر احمد روغنی، دکتر محمد اثنی عشر، دکتر بهرام عطایی نایینی، دکتر حسن نیلی، دکتر حسن یزدخواستی، دکتر حمیدرضا امیری، دکتر حمیدرضا پریشانی، دکتر سیاوش احمدی فرد، ، دکتر سید فرزاد فرقانی، دکتر عبدالرضا نبی نژاد، دکتر عبدالکریم زمانی مقدم، دکتر فرزین پورسپاسی، دکتر فریبرز شریفیان، دکتر محسن شفیعی، دکتر محمدجعفر معین، دکتر محمد هاشمی، دکتر مهرداد دهقان.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۰۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
1
0
سلام
در اصفهان ارتباط بین بخش دولتی و بخش خصوصی و اکثریت اعضا محترم شورا نظام بسیار خوب است و متاسفانه یکی و دو نفر همه تلاش خود را در القا غیر واقعی و توهم اختلاف بکار می برند
ناشناس
|
Canada
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
0
1
چقدر تازگی ها فعال شدن !!!

مدام پیامک ، تبلیغ ، ارج نهادن به بخش مغفول خصوصی ...
کاشکی تظاهر نباشه.
تا حالا کجا بودین.
معنی عکس یادگاری را متوجه نشدم.!!!!!
انشاالله که خیره .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
0
1
مدیر کل محترم اصفهان

توضیح دهید چرا در این جلسه تبلیغ آزمایشگاه خاصی را کردید.؟؟؟؟؟

چه خبر است !!!!!
نظر شما
ادامه