کد خبر: ۵۷۲۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
معاون درمان وزیر بهداشت در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر قاسم جان‌بابایی» گفت: اگر منظور از بیماری جدید همان بیماری فاسیولا باشد، باید گفت که فاسیولا یک بیماری مزمن انگلی در مناطق شمالی کشور است که از حیوان به انسان منتقل می‌شود ...
 
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ویدیوکنفرانس خبری با رسانه‌های مطرح کشوری، در پاسخ به سوال حکیم مهر در خصوص برخی شواهد از شیوع یک بیماری جدید با منشاء حیوانی در شمال کشور، گفت: «تا این لحظه گزارشی از شیوع بیماری جدید در استان گیلان نداریم اما من بعد از این جلسه حتما با رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تماس می‌گیرم که اگر چنین چیزی باشد، آن را پیگیری کنم.»

 «دکتر قاسم جان‌بابایی» ادامه داد: «اگر منظور از صحبت‌هایی که پیرامون بیماری جدید می‌شود، همان بیماری فاسیولا باشد، باید گفت که فاسیولا یک بیماری مزمن انگلی در مناطق شمالی کشور است که از حیوان به انسان منتقل می‌شود. اما اگر این بیماری چیزی غیر از فاسیولاست، گزارشی به دست ما نرسیده است.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «در مورد پلاسما درمانی به این نتیجه رسیدیم که استفاده از این روش شدت بیماری را کم می‌کند اما هنوز تحلیل درباره این روش کامل نشده است. این تحقیق تاکنون روی ۶۰ بیمار انجام شده و نتایج آن در حال آنالیز است و روی ۲۰۰ بیمار دیگر نیز تحقیقا شروع شده است و امیدواریم بتوانیم به زودی درباره این روش درمانی قضاوت مناسبی داشته باشیم.»

جان بابایی تصریح کرد: «اگر این روش درمانی موثر باشد با توجه به اینکه ایران در زمینه طب انتقال خون زیرساخت مناسبی دارد، می‌توانیم از این روش برای بهبود بیماران کووید ۱۹ استفاده کنیم.»

کاهش شدت کووید ۱۹ در ایران

معاون درمان وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: «سیر بیماران در بیمارستان‌ها نشان می‌دهد که نه تنها مراجعات بیمارستان‌ها کم شده بلکه شدت بیماری کووید ۱۹ نیز کم شده است و اکثر بیماران جدیدی که به بیمارستان می‌آیند خیلی بدحال نیستند. قبل از عید درصد بالایی از بیماران بدحال بودند اما الان به تدریج حال عمومی بهتری دارند و میزان بستری در آی سی یو هم کمتر شده است. بنابراین تعداد بیماران بدحالی که در خانه فوت می‌کنند هم خیلی کم است.»

جان بابایی گفت: «تست سرولوژیک فعلا در مرحله تحقیقات است و در ۲ استان پایلوت می‌شود. این تست هم برای مبتلایان و خانواده‌های آنها انجام و نتایج قطعی به زودی اعلام می‌شود که در چند درصد افراد مبتلا و چند درصد افراد خانواده مبتلایان تست سرولوژی مثبت بوده است.»

وی افزود: «مهمترین روش تشخیص کرونا تست پی‌سی‌آر است و بعد از منفی شدن تست پی‌سی‌آر بعد از طی دوره بیماری باید فاصله زمانی دوهفته ای برای بازگشت به کار رعایت شود.»

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
0
0
و سبزيجات نشسته...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
0
0
من نمیدونم حرف کی رو قبول کنم
در خصوص کرونا هرکدوم از مقامات وزارت بهداشت یه چیز میگه که کاملا با هم در تضاد هست
رئیس اوژانس برعکس میگه
رئیس ستاد کرونای کشور یه چیزدیگخ
رئیس ستاد کرونای تهران هم یه چیز دیگه
نظر شما
ادامه