کد خبر: ۵۷۲۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل شیلات گلستان گفت: امسال در فصل پرورش میگو نسبت به ورود و خروج تمامی نهاده‌ها و عوامل مزارع سختگیری لازم انجام می‌گیرد تا از تکرار تجربه تلخ بیماری لکه سفید سال گذشته جلوگیری شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «سیدجواد قدس علوی» در جلسه کارگروه فنی تکثیر و پرورش میگو گلستان اظهار کرد: مزارعی که عمل پاکسازی را جهت رفع کانون آلودگی مجتمع به‌طور کامل انجام ندادند، باید براساس برنامه بخش آبزیان دامپزشکی کشور ظرف مدت یک هفته این کار را انجام دهند.

وی افزود: بعد از مرحله پاکسازی و قبل از آغاز به کار پرورش، تیمی متشکل از دامپزشکی، شیلات و نماینده بهره‌برداران از مزارع بازدید به عمل می‌آورند و سلامت مزارع را تایید می‌کنند.

مدیرکل شیلات گلستان خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های شیلات صدور کارت تردد جهت ورود تمامی افراد فعال در مزارع به مجتمع خواهد بود که این امر با همکاری و معرفی مدیران عامل به‌زودی اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: مزارعی که امسال برنامه تولید میگو دارند، باید در اسرع وقت نسبت به ساخت فیلتراسیون آب مزرعه خود اقدام کنند.

قدس علوی گفت: بیمه کردن مزارع، دریافت گواهی بهداشتی از مبدأ، صدور گواهی بالینی لاروها از سوی دامپزشکی استان و تایید فنی و بهداشتی مزرعه توسط کارشناسان شیلات و دامپزشکی استان، از موارد اجباری در فصل پرورش میگو است.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
0
0
میشه بپرسم این کارها رو‌چرا پارسال نکردین آقای مدیر کل سازمان بی خیالات ؟ کلی سرمایه مردم رفت ، زندگی ها نابود شد . مگه پروتکل و دستورالعمل های بهداشتی نداشتیم از قبل . ولی بیخیال بودین . بعد ابروزیزی و فجلیع پارسال ، حالا قول میدیم رعایت کنیم . دامپزشکی ...... ناتوان و ...... ست . وگرنه جلوتون و میگرفت و‌مجوز شروع بکار نباید میداد
نظر شما
ادامه