کد خبر: ۵۷۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: مراکز فروش مرغ زنده به دلیل تهدید کردن سلامت جامعه باید از سطح شهر جمع‌آوری شوند.

دکتر شهرام دیلمقانیدر کار‌گروه سلامت و امنیت غذایی که در سالن اجتماعات استانداری آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: مسئولان دستگاه‌های مختلف به ویژه فرماندهی انتظامی و شهرداری باید به طور جدی با فروشندگان مرغ زنده در سطح شهر برخورد کنند چرا که این‌گونه مشاغل کاذب اقشار مختلف مردم را در معرض بیماری‌های مختلف قرار می‌دهد.
وی افزود: تاکنون نیز دستگاه‌های مذکور اقدامات مثبت زیادی در راستای کاهش فعالیت این قبیل فروشندگان انجام دادند ولی همچنان برخی از این افراد به طور غیرقانونی بر ادامه این فعالیت خود اصرار دارند.
این مسئول خاطرنشان کرد: در جنوب استان هم‌اکنون پنج باب کشتارگاه صنعتی وجود دارد که از امکانات کافی در حوزه‌های مختلف اعم از ناوگان بهداشتی حمل سرد و تجهیزات ضدعفونی برخوردار هستند، از این رو باید همه دستگاه‌های متولی سلامت برای تجهیز و ساماندهی سایر کشتارگاه با این دستگاه‌ همکاری کنند.
وی در ادامه سخنان خود به مشکل موجود در یکی از مهم‌ترین راه‌های ورود دام آذربایجان غربی در مسیر ملکان ـ میاندوآب اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین دام و انسان باید ماموران انتظامی در این بخش مستقر شوند تا نظارت کافی را بر نوع محموله و مدارک وارد کننده اعمال کنند لذا می‌طلبد در این زمینه فرماندهی انتظامی استان برای رفع کردن مشکل مذکور تدابیر لازم را بیاندیشد.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به فعال بودن ستاد مبارزه با شیوع بیمار‌های فوق حاد پرندگان اشاره کرد و اظهار داشت: این ستاد به طور مستمر برای کنترل وضعیت پرندگان و سلامتی آنها، همچنین شناسایی ناقلان بیماری اقدامات مختلفی را انجام می‌دهد.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی اظهار داشت: اعضای این ستاد اقدامات مختلفی نظیر بازدید از مرغداری‌ها کشتارگاه‌‌ها، ایجاد قرنطینه، بازدید از تالاب‌ها، ضدعفونی کردن مستمر واحدهای تولیدی، نظارت بر نحوه کشتار، همچنین کنترل شیوه‌های حمل و نقل را انجام میهند.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
توحیدی
|
-
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
0
0
باسلام و قبولی طاعات
در شهرستان بوکان متاسفانه فقط جلسه میگیرن و مصوبه میکنند و عملا هیچ کاری راجع به جمع آوری مرغ زنده نمیشود و اگرهم بشود نسبت به تعداد زنده فروشان بسیار ناچیز است و تاحالا نیروی انتظامی حتی چهارخودرو از پنجاه خودروی سایپای حمل مرغ زنده تحویل دامپزشکی نداده و هرکدام از ادارات بطور واهی و یا بسیارکم گزارشاتی تقدیم فرمانداری میکنند که چنین و چنان کردیم ولی هر روز چهل و پنج الی پنجاه تن مرغ بصورت قاچاق و بدون مجوز بهداشتی و قرنطینه و ... وارد بوکان شده و در معابر و برروی خودروها کشتار میشود!!!
توروخدا به داد بوکان برسید.
نظر شما
ادامه