کد خبر: ۵۷۳۱۵

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بیش‌از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن ذرت در بنادر کشور وجود دارد که به زودی برای تامین نیاز صنعت مرغداری‌های کشور عرضه می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، «کاظم خاوازی» در جمع بهره‌برداران بخش کشاورزی منطقه سیستان اظهار داشت: پیگیری‌های لازم در زمینه حمایت از مرغداران از طریق تعیین قیمت و تأمین نهاده‌های دامی در اولویت وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی ادامه داد: بر این اساس ستاد تنظیم بازار قیمت خرید مرغ را ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان‌تصویب کرده است.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: با مجوز اتخاذ شده از سازمان دامپزشکی هیچ مشکلی در صادرات مرغ زنده از سیستان و بلوچستان وجود ندارد.

وی با اشاره به طرح آبیاری با لوله به ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان گفت: وزارت جهاد کشاورزی تمام همت خود را برای راه‌اندازی و استفاده بهینه از این طرح مهم کشاورزی به کار خواهد بست.

خاوازی پیگیری فاز دوم نرم‌افزاری طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان را از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: تعیین مجری و مشاور و ایجاد یک کمیته در وزارت جهاد کشاورزی از مهمترین برنامه‌ها برای این طرح مهم کشاورزی است.

وی بیان کرد: همچنین کمک به تهیه بذر، کود و تجهیزات کشاورزی نظیر تراکتور از طریق تسهیلات بانکی برای کشاورزان منطقه سیستان مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی است.

 

نظر شما
ادامه