کد خبر: ۵۷۳۶۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
 
 

مدیرکل محیط زیست مازندران با اعلام ممنوعیت ۵ ساله شکار در جنگل های شمال گفت: این تصمیم در تکمیل ابلاغ آیین نامه قانون شکار و صید گرفته شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست مازندران، «حسینعلی ابراهیمی کارنامی» مدیرکل محیط زیست مازندران با اشاره به صدور اطلاعیه ای در خصوص اجرای قانون ممنوعیت ۵ ساله شکار در جنگل های شمال کشور گفت: این تصمیم برای تمامی جنگل‌های استان های گلستان، مازندران و گیلان گرفته شده و در تکمیل ابلاغ آیین نامه قانون شکار و صید صورت گرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اهمیت و ارزش‌های اکولوژیک جنگل های هیرکانی شمال و در راستای اجرای برنامه های تنفس جنگل های هیرکانی شمال، به استناد بند"و" ماده ۶ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، هرگونه تیراندازی و شکار در سطح کلیه عرصه های جنگلی شمال کشور واقع در استانهای گیلان، مازندران و گلستان ممنوع بوده و از تاریخ ۹۹/۲/۳ به مدت پنج سال به عنوان مناطق شکار ممنوع تعیین و معرفی شد.

 ابراهیمی کارنامی افزود: با صدور چنین قوانینی می‌توانیم امیدوار باشیم که نسل حیات وحش کشور حفظ شود.

 مدیرکل محیط زیست مازندران با بیان اینکه بر طبق قانون، صدور پروانه شکار در سال جدید منوط به تصمیم شورای عالی محیط زیست است، ابراز داشت: با اعلام ممنوعیت شکار در جنگل های شمال عملاً امکان صدور پروانه در این مناطق وجود ندارد و حمل سلاح هم در این مناطق ممکن نخواهد بود.

 وی افزود: با صدور این تصمیم، دفاع در مرجع قضایی و حقوقی در خصوص حمل و به کارگیری سلاح از سوی متعدیان به طبیعت برای ماموران محیط زیست آسان شد.

ابراهیمی کارنامی با اشاره به اینکه بر طبق آیین نامه شکار و صید جرائم شکار افزایش چشمگیری داشته است، خاطرنشان کرد: جریمه شکار حیوان ماده به دلیل مولد بودن ۳ برابر بیش از نر در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برای مثال جریمه شکار مرال نر ۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برآورد شده اما شکار مرال ماده ۱۵۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

به گفته وی قوانین و آیین نامه های جرائم محیط زیستی در حال تغییر هستند و می‌توان به آینده محیط زیست کشور امیدوار بود.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
0
3
امیدواریم واسه خارجی ها هم ممنوع بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
0
2
میانکاله که هم ممنوعه و هم محصور چرا اینهمه (پرنده) کشته شدن ؟؟؟؟؟؟
عوام فریبی بسه.
شکار ممنوع بوده و تمدید شده...
بزرگ نمایی چرا؟؟؟؟
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
0
1
از قبل هم شكار در جنگل ممنوع بوده اول برين گندي كه تو ميانكاله زدينو جمع كنين
نظر شما
ادامه