کد خبر: ۵۷۳۶۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
 
 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد گفت: ۱۰۸ لاشه گوسفند عشایر در مراتع شهرستان اسدآباد بر اثر مسمومیت با کود شیمیایی معدوم شدند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر عادل بصیری» گفت: این دام عشایر با خوردن علوفه مراتع و زمین های کشاورزی مسموم  و تلف شدند .

او افزود: با توجه به گزارش تلفات گله دام‌های عشایری در مراتع یکی از روستا‌های شهرستان اسدآباد در ساعات اولیه با حضور در محل چَرای  دام‌های عشایر  در منطقه کوهستانی و کالبد گشایی و نمونه برداری از تعدادی دام‌های تلف شده انجام شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد  ادامه داد: باتوجه به اینکه در چندین نقطه از مرتع، ریخته شدن کود شیمیایی در اطراف بوته گیاهان محرز بود، نمونه گیری برای تشخیص نوع کود هم صورت پذیرفت.

دکتربصیری افزود: باتوجه به اینکه صاحبان دام قصد  فروش لاشه  را داشتند، با حضور به موقع و تشخیص عدم مصرف گوشت توسط مسئول دامپزشکی، از عرضه لاشه‌های مسموم در بازار مصرف جلوگیری شد و دام‌های تلف شده در سریعترین زمان بصورت بهداشتی معدوم شد.

او بیان کرد: از همان ساعات اولیه تا پایان معدوم سازی، مدیران دستگاه‌های اجرایی متشکل از بخشدار مرکزی، امور عشایری، دامپزشکی، نیروی انتظامی  پاسگاه چهاردولی و پلیس امنیت عمومی و یگان امداد، منابع طبیعی و امور عشایری شهرستان اسدآباد در محل حضور داشتند.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
1
0
جای دستکش کیسه فریزر پوشیدن متاسم
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
کسیه فریزر رو نمیپوشن، دست میکنن ...
حتما تو بحران بودند بندگان خدا، عشایر،وسط کوه و ...
بلاخره تو شرایط سخت باید از کمترین ابزار و وسایل بیشترین استفاده رو برد...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
دست کش از نوع فریزر هست نه لاتکس چشم بصیرت می خواد دوست عزیز باید از این همکاران در این ساعت وماه رمضان در کوهای صعب العبور تشکر کرد نه تخریب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
0
0
دست کش بوده ولی از نوع لاتکس نبوده کار این مسول وکارشناس که در ماه رمضان درکوهای صعب العبور ستودنی هست
نظر شما
ادامه