کد خبر: ۵۷۳۸۴
تعداد نظرات: ۳ نظر

«دکتر سامد برومند» مدیر کل نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور گفت: تهیه جوجه کباب و طعم دار کردن گوشت در فروشگاه‌ها ممنوع شده است و با متخلفان برخورد می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر سامد برومندفر» مدیر کل نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور، اظهار کرد: با شروع کرونا  قطعه کردن مرغ در فروشگاه‌ها ممنوع شد تا زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع شود.

وی گفت: با مراکز فروش و قطعه بندی مرغ جلساتی داشتیم و در نتیجه به مراکز دامپزشکی سراسر کشور ابلاغ شد تا قطعه بندی مرغ در فروشگاه‌ها انجام نشود.

مدیر کل نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور افزود: فرآورده‌های خام دامی به هیچ وجه عامل مستقیم انتقال ویروس کرونا نیستند و اگر در مراحل آماده سازی نکات بهداشتی رعایت نشود می تواند آلودگی های میکروبی را انتقال دهد.

برومند گفت: همچنین تهیه جوجه کباب و طعم دار کردن گوشت در فروشگاه ها ممنوع شده است و با متخلفان برخورد می شود.

مدیر کل نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور، گفت: اکیپ های نظارتی در سطح شهرها گشت زنی دارند و ماموران بهداشت و تعزیرات به صورت مداوم از مراکز فروشگاهی نظارت می کنند.

برومند افزود: فروش محصولات خام دامی از جمله گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ و ماهی به صورت باز ممنوع است. مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در توزیع محصولات خام دامی با شماره تلفن ۱۵۱۲ تماس بگیرند.

مدیر کل نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور گفت: همچنین فروش محصولات خام دامی در بازارچه های محلی، کنار خیابان و خودروهای سیار ممنوع است.

برومند افزود: مردم نیز از فروشگاه  ها درخواست خرد کردن مرغ را نداشته باشند. در آینده تمام تخم مرغ ها به صورت بسته بندی و شناسنامه دار در بازار عرضه می شود و از فروش تخم مرغ به صورت فله های جلوگیری می شود.

مدیر کل نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور گفت: تا کنون چندین مرکز متخلف در عرضه محصولات خام دامی پلمب شده است.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
حکمت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
1
1
از موارد بسیار بجایی که آقای دکتر مطرح کرده است، قطعه و یا خرد کردن مرغ کامل در فروشگاه ها ست.
انجام قطعه بندی مرغ در فروشگاه ها از مهمترین مواردی است که به جدیت کلیه پروتکل های بهداشتی مرتبط را زیر پا گذارده وتهدیدی برای سلامتی شهروندان می باشد.
حذف موردی که با دستان فروشندگان، مرغ کامل به انواع آلودگی ها منجر میگردید، از اقدامات بجا و شایسته آقای دکتر برومندفر محسوب می‌گردد. امیدواریم بازرسان ویژه صرفآ جهت جلوگیری از این موضوع مهم گمارده شوند.
مرادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
0
0
آقای دکتر برومند از مدیران خردمند دستگاه دامپزشکی است نیاز به حمایت از طرح های ایشان است. ایشان خیلی اندوخته در چنته دارد خدا یاری شأن کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
0
0
رنگ آمیزی کردن قطعات مرغ با مواد نا معلوم شیمیایی و تحت عنوان جوجه کباب زعفرانی از خطرناکترین اعمالی است که سود جویان آن را در فرآورده های گوشت مرغ رواج داده اند، از آقای دکتر درخواست میگردد، این مورد مهم را حذف و برای همیشه خاتمه دهند. وظیفه ما تامین امنیت غذایی است.
نظر شما
ادامه