کد خبر: ۵۷۴۰۳

موزه‌ای در شهر کنت واقع در کشور انگلستان تنها موزه در جهان است که به نمایش قلاده‌های سگ اختصاص داده شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اگر عاشق همه چیز در مورد سگ‌ها هستید، موزه کنت در انگلیس تنها موزه‌ای در دنیاست که به نمایش قلاده سگ‌ها اختصاص داده شده است. این موزه منحصر به فرد در داخل قلعه عظیم لدز در کنت واقع شده و دارای مجموعه‌ای از گردن بند و قلاده‌های سگ هاست که به پنج قرن میلادی گذشته باز می‌گردد.

این موزه که در سال ۱۹۷۷ توسط یک مورخ ایرلندی به نام جان هانت و همسرش گرتروود تاسیس شده است، دارای قلاده‌هایی نادر و با ارزش است و آن ها را به نمایش گذاشته است.

قدیمی‌ترین قلاده‌ای که در این موزه وجود دارد، از جنس آهن است که توسط سگ‌های شکارچی اسپانیایی پوشیده می‌شد و به نحوی طراحی شده بود تا از آن‌ها در برابر گرگ‌ها و همچنین حمله خرس‌ها محافظت کند. در این موزه همچنین قلاده‌های زینتی و تزئینی، قلاده‌هایی از قرن نوزده و همچنین قلاده‌هایی از قرن بیست و یکم پیدا خواهد شد.

برای نخستین بار گرتروود ۶۰ قلاده سگ به این قلعه اهدا می‌کند و از آن پس این موضوع شروع به گسترش می‌کند تا جایی که اکنون بیش از ۱۳۰ مورد قلاده برای نمایش موجود است و میزان قابل توجهی از ان‌ها مربوط به قرن شانزدهم میلادی است.



 
نظر شما
ادامه