کد خبر: ۵۷۴۴۷

مدیر جهادکشاورزی ایرانشهر گفت: این شهرستان با ۹ هزار نفر شتر به عنوان قطب پرورش این حیوان در سیستان و بلوچستان مطرح است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «مجید فیاضی» روز سه‌شنبه با بیان اینکه مردم از گوشت و شیر شتر بومی بیشترین استقبال را دارند اظهارداشت: شترهای بومی از لحاظ بهداشتی مورد تایید است اما شترهایی که به طور قاچاق وارد می‌شوند هیچ گونه نظارتی بر روی آنان انجام نمی‌شود.

وی افزود: آب و هوای مناسب و وجود علوفه زیاد در ایرانشهر سبب شده پرورش شتر بیشتر مورد توجه قرار گیرد که این امر می‌تواند گامی مهم در ایجاد اشتغال جوانان و تامین گوشت مورد نیاز کشور باشد.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت:بیش‌از ٧٠٠ نفر در این شهرستان به کار پرورش شتر مشغول هستند.

وی بیان کرد: شتر حیوانی مقاوم با شرایط سخت و سیستان و بلوچستان نیز با مراتع و دشت‌های زیادی که دارد به عنوان مهمترین زیستگاه پرورش شتر در کشور به شمار می‌آید.

فیاضی با بیان ارزش بالای گوشت شتر از لحاظ تامین انرژی موردنیاز بدن به خواص شیر آن پرداخت و افزود: شیر شتر به دلیل دارا بودن ویتامین‌ها و املاح نسبتا بالا تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است.

وی گفت: یکی از مهمترین خواص گوشت شتر در مقایسه با دیگر گوشت‌ها، فقدان مواد هورمونی و آنتی ‌بیوتیک در آن است چرا که این حیوان در طبیعت به صورت آزاد و به دور از پرورش دامی رشد می‌کند.

به گزارش ایرنا ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان در ۳۳۷ کیلومتری زاهدان مرکز این استان و در مسیر ترانزیتی چابهار - میلک واقع شده است.

 
نظر شما
ادامه