کد خبر: ۵۷۴۵۶

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران گفت: ماموران یگان حفاظت موفق به کشف یک جغد انباری، یک بهله دلیجه، چهار جوجه مینا و یک بهله جوجه عقاب شدند که بعد از نگهداری و درمان رهاسازی می‌شوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، «فاطمه برنا» در این باره اظهار داشت: بر اساس گزارش های حامیان محیط زیست و سامانه ۱۵۴۰ طی دو روز گذشته این تعداد پرنده  از مناطق مختلف تهران شناسایی شد.

وی با بیان اینکه جوجه میناها در یک پرنده فروشی که بصورت غیر مجاز نگهداری و خرید و فروش می شدند از متخلف کشف و ضبط شدند، گفت: این متخلف پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی می شود.

برنا ادامه داد: جغد انباری نیز توسط شهروند دوستدار حیات وحش، زنده گیری و به ماموران تحویل داده شد.

وی در مورد دلیجه گفت: با تماس شهروندی مبنی بر وجود یک پرنده وحشی سرگردان و آسیب دیده، ماموران به محل مراجعه و پس از بررسی معلوم شد بال پرنده چیده شده و در قفس نگهداری می شد و قادر به پرواز نبوده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران گفت: یک جوجه عقاب هم که قادر به پرواز نبوده با تماس شهروندی در شرق تهران توسط ماموران زنده گیری و به باغ پرندگان تهران تحویل داده شد.

وی تصریح کرد: همچنین یه حلقه مار افعی هم توسط ماموران آتش نشانی تهران که از یک منزل خارج شده بود به این اداره تحویل داده شد.

برنا افزود: گونه های کشف شده برای قرنطینه، تیمار و آمادگی برای رهاسازی، بصورت امانی به یکی از مراکز نگهداری تحویل داده شدند.

وی ضمن قدردانی از اقدام شایسته این شهروندان دوستدار محیط زیست و ماموران آتش نشانی در تحویل گونه های حیات وحش، خاطرنشان کرد: تهرانی ها در صورت مشاهده حیات وحش آسیب دیده و سرگردان بلافاصله موضوع را از طریق سامانه ۱۵۴۰ به محیط زیست اطلاع دهند.

 

نظر شما
ادامه