کد خبر: ۵۷۴۶۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
یک فعال حقوق حیوانات خبر داد:
«فرزاد علیزاده» افزود: شواهد و قرائن حاکی از این بود که کلینیک پردیسان در آینده‌ای نه چندان دور تعطیل شود و چندی پیش‌تر نیز با دامپزشک این مرکز قطع همکاری شده بود ...

حکیم مهر: یک فعال محیط زیست با اشاره به قوت گرفتن گمانه زنی‌ها درباره تعطیلی مرکز بازپروری حیات وحش پردیسان اظهار داشت: حذف تنها مرکز تخصصی بازپروری حیات وحش، به قاچاق حیات وحش دامن می‌زند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، در ماه‌های پایانی سال گذشته که در عین ناباوری خبر رسید سازمان حفاظت محیط زیست تهران تعدادی از حیوانات کلینیک پردیسان را به باغ وحش‌ها و باغ پرندگان کشور پیشکش کرد و داد از نهاد فعالان محیط زیست بلند شد، موضوعی که خشم دوستداران طبیعت را بیشتر بر می‌انگیخت این بود که بسیاری از این حیوانات قابلیت بازگشت به طبیعت را داشتند، اما سازمان ترجیح داد آنها را در اختیار باغ وحش داران قرار دهد تا باقی عمر غم‌انگیز و دردناک خود را در قفس‌های تنگ و تاریک سپری کنند.

«فرزاد علیزاده» فعال حقوق حیوانات در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه شواهد و قرائن حاکی از این بود که کلینیک پردیسان در آینده‌ای نه چندان دور تعطیل شود و چندی پیش‌تر نیز با دامپزشک این مرکز قطع همکاری شده بود. گفت: همان زمان مسئولان مربوطه هرگونه تعطیلی تنها کلینیک تخصصی حیات وحش سازمان را صراحتاً رد کردند و دلیل انتقال حیوانات را ساخت و ساز و عملیات عمرانی عنوان کردند، عملیاتی که هیچ گاه اجرا نشد.

وی در ادامه گفت: با شروع سال جدید درست هنگامی که تمامی افکار عمومی درگیر بیماری کرونا بود، در سکوت کامل خبری با انتقال سه یوز در اسارت به سمنان (مهمترین گونه‌های جانوری موجود در پردیسان) مشخص شد که تصمیم سازمان برای تعطیلی کلینیک جدی است انتقالی که حرف و حدیث‌های فراوانی را به همراه داشت و سازمان هیچگاه نتوانست اشتباهات و قصور انجام شده در این انتقال را توجیه کند.

این فعال حقوق حیوانات با اشاره به اینکه به تازگی به کارمندان کلینیک پارک پردیسان اطلاع داده شده که روزهای پایانی کار خود در این مرکز سپری می‌کنند ابراز داشت: به این ترتیب تنها کلینیک تخصصی دولتی حیات وحش برای همیشه تعطیل خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به سکوت محیط زیست در این زمینه مشخص نیست چرا مدیران حوزه محیط طبیعی این سازمان اصرار بر تعطیلی و حذف این مرکز را دارند و وضعیت حیواناتی که پس از تعطیلی این مرکز نیاز به رسیدگی پزشکی و تیمار دارند چیست و دوران نقاهت خود را چکونه و در کجا باید سپری کنند؟

علیزاده با اشاره به اینکه نبود تنها مرکز تخصصی دولتی حیات وحش، به قاچاق حیات وحش دامن می‌زند، گفت: وقتی مجموعه‌ای که وظیفه ذاتی‌اش حفظ و صیانت از حیات وحش و محیط زیست کشور است با حیات وحش این کشور اینگونه رفتار می‌کند، آیا شکارچیان را مستعد تخلفات شکار نمی‌کند؟ اساساً رسالت سازمان حفاظت محیط زیست چیست؟

وی با ابراز تأسف از اتفاقات اخیر اظهار داشت: به نظر می‌رسد محیط زیست اصرار دارد به رفتار غیر علمی خود با حیات وحش ادامه دهد، در این شرایط پیشنهاد می‌شود نام سازمان را نیز به همان کانون صید و شکار سابق تغییر دهند تا لااقل دوستداران محیط زیست و حیات وحش تکلیف خودشان را با این مجموعه بدانند.

وی افزود: آیا وقت آن نرسیده که سازمان بازرسی کل کشور و دستگاه قضا در این موضوع ورود کرده و تکلیف فعالان محیط زیست را روشن کنند؟


انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
0
3
شما بر چه اساسی می گویید که «مجموعه‌ای که وظیفه ذاتی‌اش حفظ و صیانت از حیات وحش و محیط زیست کشور است»
این وظیفه مال محیط زیست است نه کلینیک!!!!

عده ای هم با سوء استفاده از اینگونه نامها ، دنبال اهداف خودشان هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
1
3
حامیان حیوانات که تا صدای اعتراضی نسبت به سگهای ولگرد بلند میشود سینه چاک میدهند بروند وباکمک مالی خودشان این مرکز را نگاه دارند.الان وقتش که درعمل ثابت کنند چقدرپای کارند
دامپزشک حیوانات خانگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
1
4
مگه زمانی که فعال بود کار مفیدی انجام میداد
.............................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
0
2
عملکرد این کلینیک اصلا در راستای رسالت محیط زیست نبود البته که منافاتی هم نداشت.‌ ( با این دید که حفظ اقلیم و جمعیت دامی و .. در اولویت است)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
1
3
در این کلینیک کدام متخصص واقعی حیات وحش فعالیت میکرد!؟
نظر شما
ادامه