کد خبر: ۵۷۴۷۳
 

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان یکی از نیازهای استان را وجود مرکز بازپروری حیوانات آسیب دیده خواند و گفت: به دلیل نبود این مرکز بیشتر حیوانات آسیب دیده توسط فعالان محیط زیست به طور داوطلبانه مداوا و سپس رهاسازی می‌شوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «فریبا رضائی» اظهار داشت: سالانه تعداد زیادی از گونه‌های جانوری به دلایل مختلف دچار مصدومیت می‌شوند و توسط محیط بانان، فعالان محیط زیست و یا مردم عادی این حیوانات نجات داده می‌شوند.

وی اضافه کرد: در استان مرکز بازپروری برای حیوانات آسیب دیده وجود ندارد به همین دلیل فعالان محیط زیست به طور داوطلبانه اقدام به نگهداری و مداوای آنها کرده و سپس در طبیعت رهاسازی می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان افزود: یکی از برنامه‌های استان ایجاد باغ پرندگان است که می‌توان در این باغ بخشی را به مرکز بازپروری حیوانات آسیب دیده اختصاص داد.

رضائی یادآور شد: ایجاد چنین مرکزی در استان نیاز است و در صورت تامین اعتبار لازم اقدام به احداث آن خواهیم کرد.

وی از دیگر نیازهای استان را وجود بالگرد آبپاش برای اطفای حریق خواند و گفت: اگر امروز مرتع و جنگل و اراضی از منطقه حفاظت شده در استان دچار حریق شود باید از استان‌های همجوار بالگرد آبپاس به استان اعزام شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان اضافه کرد: اگر استان مجهز به بالگرد آبپاس باشد برای اطفای حریق دیگر زمانی تا اعزام بالگرد از استان‌ها همجوار از دست نمی‌رود و سطح آتش سوزی هم افزایش پیدا نمی‌کند.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه های جانوری و گیاهی قرار داده است.

 

نظر شما
ادامه