کد خبر: ۵۷۴۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: مردم باید داروهای دامپزشکی را از داروخانه‌های معتبر و دارای تاییدیه دامپزشکی خریداری کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر محمدباقر حاج‌کاظمی» در رابطه با وظیفه دامپزشکی، اظهار کرد: یکی از وظایف مهم دامپزشکی، حفظ و حراست از حقوق مصرف‌کنندگان است که در این راستا نظارت بر تاریخ مصرف داروها و جلوگیری از ورود داروهای قاچاق و فاقد مجوز به چرخه توزیع داروهای دامی از جمله این حقوق است.

وی با بیان اینکه اداره‌کل دامپزشکی استان از مراکز درمانی، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها به‌صورت منظم نظارت و بازرسی می‌کند، افزود: تاکنون با نظارت‌های مستمر کارشناسان دامپزشکی، داروهای قاچاق و فاقد مجوز جمع‌آوری و معدوم‌سازی شده است.

این مسئول با بیان اینکه افراد داروهای دامپزشکی را از داروخانه‌های دامپزشکی معتبر و دارای تاییدیه دامپزشکی خریداری کنند، تصریح کرد: در هنگام مصرف دارو نیز باید به تاریخ مصرف آن دقت کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مرتبط با وظایف دامپزشکی مراتب را به اداره دامپزشکی شهرستان مربوطه اطلاع دهند تا در اسرع وقت به شکایات آن‌ها رسیدگی شود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان ادامه داد: استان زنجان دارای بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار رأس دام سبک، بیش از ۲۰۰ هزار رأس دام سنگین و حدود ۳۰۰ واحد مرغداری و بیش از ۶۰۰ مزرعه پرورش آبزیان سردآبی است که در معرض بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام هستند.

حاج‌کاظمی با اشاره به اینکه برای شناسایی و مبارزه با عوامل بیماری‌زا در جمعیت دامی استان در سال گذشته بیش از ۵ میلیون و ۶۷۳ هزار مورد معاینه، تشخیص و درمان انواع دام و طیور توسط دامپزشکان بخش دولتی و خصوصی در استان صورت گرفته است، اظهار کرد: طی این مدت تعداد ۹۷۵ رأس دام و ۶۹۴۳ قطعه طیور کالبدگشایی و نیز توسط کارشناسان دامپزشکی مشاوره‌های لازم در زمینه‌های مختلف درمانی به صاحبان دام‌ها ارائه شده است.

وی افزود: در سال گذشته نیز برای تشخیص بیماری‌های دام، طیور، آبزیان و کنترل کیفی خوراک و فرآورده‌های گوشتی و مواد غذایی، ۸۸۳۲ مورد آزمایشات سرولوژی دام، ۲۳ هزار و ۹۲۲ مورد آزمایشات سرولوژی طیور، ۱۶۱۸ مورد آزمایش‌های کنترل کیفی، ۴۵۲۳ مورد آزمایشات میکروبیولوژی، ۱۷۵ مورد آزمایشات سم شناسی، ۳۷۸ مورد آزمایشات انگل شناسی و ۸ مورد آزمایشات خون‌ شناسی توسط آزمایشات دامپزشکی دولتی و غیردولتی انجام شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه آزمایشگاه دامپزشکی برای تشخیص بیماری‌های دام و طیور و بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است، خاطرنشان کرد: آزمایشگاه اداره‌کل دامپزشکی استان با بخش‌های تخصصی شامل میکروب‌شناسی، تشخیص سلولی و مولکولی، آنالیز مواد غذایی، پاتولوژی، هماتولوژی و سرولوژی، بافت شناسی و بیوشیمی و سایر زمینه‌های تشخیصی در علوم دامپزشکی به همه دامداران، مرغداران، آبزی‌پروران و دارندگان حیوانات خانگی و همچنین حوزه مواد غذایی در بخش دامپزشکی خدمات‌رسانی می‌کند که به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین فعالیت‌های حاکمیتی دامپزشکی مطرح است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
0
3
سلام حضور مدیرکل محترم
جسارتأ یه سوال کوچیک داشتم، مگه داروخانه نامعتبر دامپزشکی هم داریم!!!!؟
اگه واقعأ هست، پس اطلاع دارین که جنابعالی میفرمایین نامعتبر...!!
واقعأ کی میخواد رسیدگی کنه...!؟؟
نظر شما
ادامه