کد خبر: ۵۷۴۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دامپزشکی استان یزد با «آیت الله محمدرضا ناصری» امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، در این دیدار که با حضور مدیر کل و مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان صورت گرفت، «دکتر علی فاتحی نیا» با اشاره به فعالیت‌های دامپزشکی و ارائه گزارش عملکرد مجموعه دامپزشکی استان گفت: مبارزه با بیماری های مشترک دامی و تأمین امنیت غذایی جزو مهمترین اهداف دامپزشکی می باشد.

فاتحی نیا در ادامه با اشاره به تعداد زیاد واحدهای عرضه فراورده های خام دامی در استان، کمبود نیروی انسانی را یکی از چالش های دامپزشکی خواند و افزود: مشکل دیگر این نهاد کمبود تجهیزات جهت کنترل و پیشگیری و مبارزه با بیماری های دامی می باشد؛ که نیاز به توجه مسئولین به این مجموعه به عنوان نهادی بهداشت و سلامت محور دارد.

در این گفتگو، امام جمعه یزد با بیان اهمیت و جایگاه دامپزشکی، حوزه پیشگیری از بیماری‌ها را مهم خواند و خواستار تدوین دستورالعمل تغذیه سالم و بهداشتی شد و با اشاره به اهمیت نقش آموزش بر انتشار و آموزش این دستورالعمل در سطح مدارس تأکید کرد.

آیت الله ناصری در ادامه به اهمیت تهیه دام و خوراک دام در داخل کشور اشاره کرد و گفت: دامپزشکی نقش زیادی در ایفای این مهم و خودکفایی در این مورد دارد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
0
2
سلامت غذایی از مزرعه تا سفره و
مبارزه با زئونوزها
دو رسالت اصلی سازمان دامپزشکی هستند.

بی تردید فقط یکی از نتایج سلامت غذایی
امنیت غذایی است.

ولی امکان صادرات پایدار تولیدات بهداشتی،
گردش گری، امنیت فکری جامعه، حفاظ از سلامت نیروهای مسلح یا طب نظامی و پدافند غیر غیر عامل از دیگر نتایج
سلامت غذایی ناشی از اقدامات سازمان دامپزشکی است.
نظر شما
ادامه