کد خبر: ۵۷۴۹۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علی‌صفر ماکنعلی» افزود: ویروس کووید-۱۹ از انسان به انسان به راحتی منتقل می‌شود و امکان انتقال از انسان به گربه نیز وجود دارد اما تا به امروز گزارش درباره انتقال ویروس از حیوانات خانگی به انسان ثبت نشده است ...
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: فرآیند فاصله گذاری اجتماعی که برای انسان ها رعایت می‌شود برای حیوانات نیز باید رعایت شود و حیوانات می توانند به عنوان یک میزبان، آلوده به ویروس کوید ۱۹ شوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر علی‌صفر ماکنعلی» رئیس جدید سازمان دامپزشکی کشور  اظهار کرد: سازمان جهانی بهداشت و سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد در ارتباط با  احتمال انتقال بیماری کوید 19، میان انسان و حیوانات فعالیت‌های مشترک تخصصی انجام داده‌اند.

 وی افزود: بر اساس یافته های امروز، مشخص شده که عامل این بیماری، ویروسی است که از انسان به انسان به راحتی منتقل می‌شود و در موارد معدودی نیز در برخی از کشورها ،انسان آلوده به این بیماری باعث آلودگی حیوانات خانگی از جمله گربه شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: بر اساس این تحقیق بین المللی، در برخی از باغ وحش‌ها نیز کارگران آلوده به ویروس کوید 19، باعث آلوده شدن گربه سانان باغ وحش شده اند.

ماکنعلی گفت: آن چیزی که مشخص است این که این ویروس از انسان به انسان به راحتی منتقل می شود و امکان انتقال از انسان به گربه نیز وجود دارد اما تا به امروز گزارش درباره انتقال ویروس از حیوانات خانگی به انسان ثبت نشده است.

گزارش از آلودگی حیوانات اقتصادی به کوید 19 نداریم

وی تصریح کرد: در ارتباط با حیوانات خانگی نیز لازم است همان فرآیند فاصله گذاری اجتماعی که برای انسان ها رعایت می‌شود برای حیوانات نیز رعایت شود و حیوانات می‌توانند به عنوان یک میزبان، آلوده به ویروس کوید 19 شوند.

ماکنعلی گفت: در ارتباط با حیوانات مزرعه مانند گاو، گوسفند، شتر و طیور نیز تا به امروز هیچ مورد از آلودگی به ویروس کوید 19 در این حیوانات نداشته ایم.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
علی
|
United States of America
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
0
1
ایکاش این بزرگوار شفافتر نظر خود را اعلام می کردند. آیا باید بین صاحب حیوان و حیوان خانگی فاصله گذاری اجتماعی انجام شود یا بین حیوانات خانگی با سایر حیوانات خانگی. شاید بد نباشه حیوانات خانگی هم ماسک استفاده کنند.
sara
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
0
4
مثلا به گربه ها چه جوری توضیح بدیم فاصله اجتماعی را رعایت کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
0
1
هنوز بخوبی انتقال از حیوان به انسان مشخص نشده اگرچه در هلند mink های آلوده توانسته اند انسان را آلوده نمایند بنابراین باید احتیاط نمود واز آزاد گذاشتن حیوانات خانگی جدا خود داری شود. همانگونه فاصله بین انسانها باید رعایت شود فاصله گرفتن از حیوانات خانگی ضروری است:
It advised people to treat pets as they would other human family members and to not let them interact with people or animals outside the household. It also recommended that if someone in the family develops symptoms, they should also be isolated from pets.
باقری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
0
0
عرض سلام و خداقوت به همه بزرگواران
بهتر بود حکیم مهر عنوان مطلب را «فاصله گذاری اجتماعی با حیوانات باید رعایت شود »انتخاب می کرد تا مطالعه کنندگان نکته سنج اقناع می شدند با تشکر
نظر شما
ادامه