کد خبر: ۵۷۵۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد از بررسی وضعیت اپیدمی بیماری تب برفکی روستا‌های منطقه چهاردولی خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر عادل بصیری محمدپور»، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد، باحضور در روستا‌های چنار علیا، محمد آباد، پیرملو، قراکند، قادر آباد، حسن آباد، سیاه گله و قوش تپه وضعیت اپیدمی بیماری تب برفکی و شاربن را بررسی نمود

او  گفت: واکسیناسیون۴۰ و ۸۱۹ رأس دام سبک و ۶۳۱ رأس دام سنگین علیه بیماری تب برفکی در روستای منطقه چهاردولی در سه ماهه آخر سال ۹۸تاکنون انجام شده است

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه واکسیناسیون شاربن نیز در سطح دامداری‌های چهاردولی آغاز شده است، گفت:  پیش بینی می‌شود تعداد۲۲ هزار رأس دام سبک و۸۰۰ رأس دام سنگین علیه بیماری شاربن واکسینه شود.

بصیری محمدپور گفت: باتوجه به بازدید مسئول اداره دامپزشکی در حین عملیات و پس از عملیات در روستا‌های مذکور، به درخواست دامداران  نسبت به ویزیت، معاینه و مشاوره رایگان در حوزه دامپزشکی در سطح روستا اقدام می شود.

او گفت: لزوم کنترل بیماری تب برفکی با اندیشیدن و اجرایی کردن تمهیدات لازم از جمله واکسیناسیون فراگیر تب برفکی در شهرستان  اسدآباد کنترل شده و جای نگرانی وجود ندارد.

 رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد بیان کرد: ظرف دو سال اخیر بدلیل کمبود اعتبارات، برخی واکسن‌ها نظیر تب برفکی به بخش خصوصی واگذار شده است و تهیه آن توسط دامدار به صورت بهادار شده است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
0
1
دکتر جان
واکسیناسیون مورد اشاره شما («در سه ماهه آخر سال ۹۸تاکنون») ایمنی اش سپری شده

مگر نمی دانید که ایمنی واکسیناسیون تب برفکی فقط 4 ماهه است

این چه بررسی است؟ بجای آمار واکسیناسیون ، باید آمار شیوع را میدادید.
اولین مبنای اپیدمیولوژی ، بررسی وقوع و شیوع بیماری است نه آمار 5 ماه قبل
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
0
1
ویزیت معاینه و مشاوره رایگان به چه مناسبت ؟!!
بصورت شفاف میزان بروز و شیوع بیماری را اعلام بفرمایید
نظر شما
ادامه