کد خبر: ۵۷۵۲۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان از واردات هزار و 175 راس دام سنگین پرواری و کشتاری از مرز میرجاوه به استان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از عصرهامون، «دکتر مهدی حسینی» با اشاره به واردات هزار و 175 راس دام سنگین پرواری و کشتاری از مرز میرجاوه به استان، گفت: از ابتدای سال تاکنون هزار و 175 راس-نفر دام سنگین از طریق پایانه مرزی میرجاوه وارد شده که از این تعداد 150 راس گاو و گوساله برای پروار بندی و هزار و 25 راس- نفر گاو و گوساله و شتر برای کشتار می باشد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و شبهاتی که برای شهروندان مبنی بر مصرف این فرآورده ها وجود دارد، افزود: تاکنون در هیچ نقطه ای از کشور موردی از شیوع این بیماری در بین دام و طیور گزارش نشده اما به مردم توصیه می کنیم همه فرآورده‌های خام دامی، گوشت قرمز، مرغ، سایر ماکیان و همچنین دام و طیور زنده و آبزیان را از فروشگاه های معتبر که دارای تاییدیه سازمان دامپزشکی هستند خریداری کنند.

این مقام مسئول در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: در پی شیوع ویروس منحوس کرونا تمامی کامیون های واردات فرآورده های خام دامی در پایانه ها ضدعفونی و گندزدایی می شود و شهروندان از این روند اطمینان خاطر داشته باشند.

وی ادامه داد: در راستای پیگشیری از ویروس کرونا شهروندان باید فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را در خانه فریز وخرد کنند.

حسینی خاطر نشان کرد: بر روی تمام دام های وارداتی ابتدا معاینه بالینی- پلاک گزاری یا نشانه گزاری- مبارزه با انگل های خارجی و تایید سلامت بالینی توسط دامپزشکی انجام و پس از آن به کشتارگاه ارسال می شوند.

مدیر کل دامپزشکی استان افزود: دامهای پرواری نیز پس از طی مراحل فوق به مدت ۱۷ روز قرنطینه شده که در این مدت واکسیناسیون علیه بیماری های استراتژیک دانی بر روی آنها انجام و پس از اتمام این مراحل تحت نظارت دامپزشکی قرار گرفته و اجازه حمل به واحدهای پروار بندی در شعاع ۱۰۰ کیلومتری مرز داده می شود.
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جلال
|
United States of America
|
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
0
3
اخه ........ الان موقع وارداته؟ چرا موقعي كه مردم تو صف گوشت ١٣٠ توماني بودند واردات انجام نمي داديد؟! الان دامداران داخلي داران نابود ميشن به خاطري كسادي بازار و بالا رفتن هزينه ها، .................... گوشت نه تنها گرون نشده بلكه ارزون هم شده، ولي باجشو كي ميده مردم روستايي زحمت كش و بدون اينده؛ ............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
0
2
آفرین بر شما مسئولین توانمند
در سال جهش تولید که دام پرواربند مونده رو دستش و خریداری نداره و یا اینکه زیر قیمت و به ضرر میغروشن و هزار و یک مشکل دیگه دارن
شما همینجوری وارد کنید ............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
0
1
‌سلام
منتظر سویه جدیدی از تب برفکی در کشور احتمالااگر واردات دام زنده ادامه پیدا کند چهار تا شش ماه دیگه دوباره تب برفکی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
0
0
سلام دام وارداتی کشتاری توسط دامپزشکی سیستان وبلوچستان چند روز قرنطینه می شود 17روز برای پرواربندی اعلام شده است لطفا بفرمایید
دامپزشک مطلع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
0
1
در حال حاضر قیمت تمام شده هر کیلوگرم گوساله زنده 31 هزار تومان در حالی که قیمت امروز دام زنده 26 تا 27 هزار تومان بعبارتی پرواربند کشور بعد دوره پرورش 12 ماهه هر گوساله پروار به وزن 550 کیلو گرم با ضرر 2 تا 3 ملیون تومان بفروشد بااین اوصاف و تراکم بی سابقه دام چاق در پرواربندی های کشور اقایان واردات دام زنده را انجام می دهند بدون ترس از ورود سروتیپ OPanAsia2 - ANT -10 موجود در کشورهای مبدا
لطفا سازمان های نظارتی رسیدگی نماید
نظر شما
ادامه