کد خبر: ۵۷۵۳۰
 

رئیس اداره دارو و درمان اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: یک هزار و ۷۵۰ کیلوگرم داروی تاریخ گذشته دامی در جریان بازرسی از داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش داروهای دامپزشکی این استان کشف و معدوم سازی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر سیدکمال سجادی» افزود: این داروها در جریان بازدید از داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش داروهای دامپزشکی کشف و با تحویل به شرکت پسماند استان مرکزی و با رعایت مسائل بهداشتی معدوم سازی شد.

وی ادامه داد: ۳۲ داروخانه و هشت شرکت پخش دارو و واکسن فعال دامپزشکی در استان مرکزی وجود دارد که به صورت ماهانه توسط بازرسان اداره کل دامپزشکی استان مرکزی مورد بازرسی و نظارت قرار می‌گیرند.

رییس اداره دارو و درمان اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۱۳ گروه از بازرسان اداره دارو و درمان اداره کل دامپزشکی این استان در سطح استان وظیفه بازرسی از داروخانه‌ها، شرکت‌های تولید و پخش دارو‌های دامپزشکی، درمانگاه‌ها، مراکز مایه کوبی و آزمایشگاه‌ها را بر عهده دارند.

سجادی خاطرنشان کرد: در جریان بازرسی بازرسان اداره دارو و درمان اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از واحدهای تحت نظارت، یک واحد داروخانه دامپزشکی این استان به دلیل نداشتن مسئول فنی و بهداشتی با دستور مقام قضایی به صورت موقت مهر و موم شد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

 
نظر شما
ادامه