کد خبر: ۵۷۵۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مدیرکل محیط زیست استان فارس از تلاش برای بازپروری دو قلاده توله خرس پیدا شده در کامفیروز خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، «حمید ظهرابی» گفت: حدود یک ماه پیش دو قلاده توله خرس قهوه‌ای سرگردان با گزارش روستاییان در اطراف کامفیروز زنده گیری و به شیراز منتقل شدند. توله‌ها که به دلیل جدا افتادن از مادر و تحمل گرسنگی و تشنگی طولانی مدت در آستانه مرگ بودند با تلاش دامپزشکان اداره کل حفاظت محیط زیست فارس از مرگ حتمی نجات یافتند.

  ظهرابی افزود: پس از طی مراحل درمان، توله‌ها به منظور نگهداری در فضایی مناسب به یکی از مراکز امانی شهرداری شیراز انتقال یافتند. اداره کل حفاظت محیط زیست فارس در نظر دارد باهمکاری دانشگاهیان، کارشناسان و مشاوره با افراد متخصص حوزه حیات وحش نسبت به بازپروری توله‌ها اقدام کند.

وی در ادامه گفت: این اقدام بر اساس تجاربی که سایر کشورها در زمینه بازگرداندن توله خرس‌های جدا مانده از مادر به طبیعت داشتند؛ از میان سایر گزینه‌ها انتخاب شده است. با توجه به اینکه تجربه مشابهی در کشور در خصوص بازپروری توله‌های خرس قهوه‌ای وجود ندارد؛ تصمیم گرفته شد تا به عنوان یک فرصت پژوهشی از این امکان استفاده و تمام امکانات به منظور نگهداری در فضایی مناسب و عدم خوگیری آنها به انسان بکار گرفته شود.

در نهایت طی ماه‌های آینده مجدداً موضوع بررسی و در صورت موفقیت برنامه‌های پیش بینی شده در خصوص رهاسازی آنها در زمان مناسب و در زیستگاه اصلی تصمیم گیری می‌شود. در حال حاضر این مکان نگهداری نیز موقت بوده و با بزرگ شدن توله‌ها، آنها به محدوده فنس کشی شده یک هکتاری که مهیا و در حال تکمیل است، منتقل می‌شوند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
0
0
درود بر شما. دست مریزاد.
به قول امانوئل کانت، فیلسوف قرن ۱۸ آلمان:
ما می توانیم قلب یک انسان را از رفتارش با حیوانات داوری کنیم.
نظر شما
ادامه