کد خبر: ۵۷۵۴۸
 

مقدمه: کتاب جراحی های ترمیمی پوست، Reconstructive Surgery and Wound Management of the Dog and Cat است که به کوشش دکتر سروش سابیزا (عضو هیئت علمی بخش جراحی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز)، کیارش خوش راه و محمدرضا سبزپوش (دانشجویان دکتری عمومی دمپزشکی، دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز) در قطع رحلی و در 234 صفحه توسط انتشارات نوربخش شده است.

در مقدمه این کتاب ترجمه شده آمده است:

زخم، فرآیندی است که در کسری از زمان ایجاد می­شود و بر حسب مورد، ترمیم کامل آن از واحد روز تا سال متغیر است. زخم را نه درمان، که باید مدیریت کرد، و اصطلاح مدیریت زخم به خوبی بر شرایط کاملاً چالش برانگیز زخم دلالت دارد. چه بسیار است زخم­های ساده­ای که با انتخاب روند درمان ناکارآمد، روند ترمیم طولانی مدتی خواهند داشت و چه بسیار است زخم­های پیچیده­ای که با انتخاب روند درمان مناسب و نوین، روند ترمیم زخم کوتاه­تری دارند.

بهره گرفتن از متد پانسمانی نوین و جایگزینی آن با پانسمان سنتی یکی از راهکارهای بهینه در مدیریت زخم است. همچنین چنانچه بتوان زخم­های وسیعی که مشکل بستن زخم از نظر کمبود پوستِ در دسترس را دارند، با بکارگیری روش­هایی بخیه نمود، صرف زمان و هزینه در روند ترمیم زخم شدیداً کاهش خواهد یافت و ترمیم با کیفیت­تری انجام خواهد شد. در اینچنین مواردی که پوستِ در دسترس جهت بستن نقیصه­ها­ی پوستی کم باشد، تکنیک­های پیوند پوست، تکنیک­های پایه­ایِ ترمیم پوست و آویخته­ها­ی پوستی مورد استفاده قرار می­گیرند. در خصوص تکنیک­های پیوند پوست، مجموعه­ی جامعی تهیه نموده، که مراحل انتشار خود را سپری می­­کند. اما در راستای تکنیک­های پایه­ایِ ترمیم پوست و آویخته­ها­ی پوستی، اقدام به آماده­سازیِ مجموعه­ی حاضر گردید.

این کتاب مشتمل بر نه فصل بوده که به مدیریت زخم، اصول عمومیِ ترمیم پوست و ارائه­ی تکنیک­های متعدد و متنوع جهت ترمیم نقیصه­های پوستیِ نواحی مختلف بدن در دام­های کوچک می­پردازد. امید است کتاب حاضر بتواند خلاء موجود را پر کرده و مورد استفاده­ قرار گیرد.

مخاطبان این کتاب، اساتید گرانقدر، متخصصان جراحی، دستیاران تخصصی جراحی، کلینیسین­ها و دانشجویان دکتری عمومی دامپزشکی می­باشند. هر چند تلاش فراوانی صورت گرفته است که با حفظ مفاهیم و رعایت در امانت، ترجمه­ای روان ارائه گردد، کتاب را خالی از اشکال ندانسته و متواضعانه از خوانندگان گرامی خواهشمند است نظرات، انتقادات وپیشنهادات خود را از طریق پست الکترونیکs.sabiza@scu.ac.ir  ارسال نمایند.

در پایان از آقایان کیارش خوش­راه و محمدرضا سبزپوش (دانشجویان دکتری عمومی دامپزشکی) که در آماده­سازی این مجموعه از هیچ کوششی دریغ ننمودند صمیمانه قدردانی می­گردد.

همگی وسیله­ایم و بی­شک لطف خدا بیش از توان ماست
 
نظر شما
ادامه