کد خبر: ۵۷۵۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

امروز سه شنبه 6 خرداد ماه دکتر توکلی مدیر کل دامپزشکی استان البرز با حضور در برنامه زنده رادیویی البرز من در خصوص طرح ملی رتبه بندی گوشت مرغ صحبت کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز، «دکتر توکلی» با اشاره به اهمیت ارتقای 6 کشتارگاه صنعتی طیور استان البرز از رتبه بی به رتبه آ اظهار داشت: از مزایای استفاده از تجهیزات خط 2 در زنجیره کشتار تخلیه کامل اندرونه مرغ می باشد که هم از نظر بهداشت و هم از نظر مقرون به صرفه بودن به نفع مصرف کننده می باشد.

وی افزود: در مرغ های رتبه بی به علت تخلیه اندرونه به صورت دستی و خستگی کارگر ممکن است مقداری از قسمت های ته روده، دل، جگر، ریه و دیگر قسمت های احشایی در داخل مرغ باقی بماند که هم از نظر بهداشتی و ماندگاری مرغ و هم به لحاظ اقتصادی که مصرف کننده پول وزن آن مقدار ضایعات باقی مانده را که دور ریخته میشود پرداخت مینماید، به ضرر مصرف کننده می باشد.

وی تصریح کرد: با تجهیز کشتارگاه های سطح استان به خط 2 که در واقع دستگاه تخلیه خودکار اندرونه می باشد و تمام امعاء و احشاء از جمله ریه را از بین دنده ها بیرون میکشد منجر به ماندگاری بیشتر مرغ، ارتقای سطح بهداشت و عدم پرداخت پول ضایعات مرغ از طرف مصرف کننده می شود.

دکتر توکلی ادامه داد: هر چند قیمت تقریبی مرغ رتبه بی نسبت به آ حدود 500 تومان و رتبه آ پلاس هم نسبت به رتبه آ 500 تومان بیشتر است ولی در نهایت بعلت پرداخت نکردن پول آب و ضایعات دورریز مقرون به صرفه است و از همه مهمتر از نظر بهداشتی در رتبه بالاتری قرار دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز بر اهمیت توجه شهروندان به نشان دامپزشکی روی بسته های فرآورده های خام دامی از جمله گوشت مرغ، گوشت قرمز و تخم مرغ تاکید کرد و گفت: واحدهای تحت نظارت دامپزشکی دارای  مسئول فنی دامپزشک و ناظر شرعی مستقر در کشتارگاه و مراکز بسته بندی و قطعه بندی بوده و مردم میتوانند با خاطری آسوده و مطمئن از نظر بهداشت و کیفیت از این محصولات استفاده نمایند.

دکتر توکلی در خصوص سوال مجری برنامه در خصوص چگونگی اطمینان از تقلبی نبودن بسته بندی مرغ گفت: روی تمام بسته های مرغ نشان دامپزشکی و کدرهگیری وجود دارد که شهروندان می توانند با ارسال آن کد به سامانه پیامکی 30008903 و یا در سامانه e.ivo.ir به اطلاعاتی شامل نام واحد مرغداری، نام کشتارگاه، تاریخ ذبح و غیره دست یابند.

در ادامه دکتر توکلی به سوالات مجری برنامه و شنوندگان استان البرز در حوزه دامپزشکی پاسخ داد.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
2
1
با توجه به فعالیت دکتر توکلی و رضایت عمومی از عملکرد ایشان از ایشان تشکر می کنم
نظر شما
ادامه