کد خبر: ۵۷۵۹۷

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان فسا گفت: یک بهله پرنده شکاری کمیاب از نوع "سارگپه" در بازرسی پلیس از یک خودرو سواری پراید در این شهرستان کشف شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «سرهنگ محمد رضایی» افزود: ماموران انتظامی پاسگاه امامزاده اسماعیل (ع) شهرستان فسا حین گشت زنی در حوزه استحفاظی، به یک سواری پراید شک و آن را متوقف کردند و در بازرسی از این خودرو، یک بهله پرنده شکاری کمیاب از نوع سارگپه کشف شد.

وی بیان کرد: با دستور مقام قضایی، این پرنده مکشوفه که بنا به اظهار نظر کارشناسان ارزش ریالی آن ۲۰۰ میلیون ریال است، برای رها سازی در طبیعت تحویل اداره محیط زیست شهرستان فسا شد.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

سارگپه، پرنده‌ شکاری کوچک‌تر از عقاب، با جثه‌ای متوسط و تو پُر است که سری کوچک و گرد روی گردنی کلفت دارد، دارای بال‌های پهن و دم کوتاه است، رنگ پر و بال این پرنده بسیار متنوع است.
این پرنده که قلمرو طلب است در ارتفاع سه هزار و ۶۰۰ متری زندگی می‌کند و لانه خود را بر روی درختان بلند در صخره‌ها می‌سازد.

سارگپه، نقش بسزایی در اکوسیستم و زنجیره غذایی حیات وحش ایفا می‌کند اما برخی افراد سودجو بدون داشتن اطلاع از این اهمیت زیست محیطی، اقدام به شکار و فروش آن می‌کنند.

 

نظر شما
ادامه