کد خبر: ۵۷۶۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

 در حالی که سازمان حفاظت محیط زیست خبر تعطیل کردن مرکز بازپروری حیات وحش در پارک پردیسان را تکذیب می‌کند پرندگان ارزشمند شکاری ساکن در این مرکز این روز‌ها بین علاقه‌مندان به پرندگان شکاری تقسیم می‌شوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از میزان، در حالی که سازمان حفاظت محیط زیست خبر تعطیل کردن مرکز بازپروری حیات وحش در پارک پردیسان را تکذیب می‌کند پرندگان ارزشمند شکاری ساکن در این مرکز این روز‌ها بین علاقه‌مندان به پرندگان شکاری تقسیم می‌شوند. اقدامی که به زعم فعالان محیط زیست به ایجاد بستری برای گسترش قاچاق حیات وحش و هرج و مرج در مدیریت جانوران توقیف شده از متخلفان منجر خواهد شد.

بالابان یکی از گونه‌هایی است که بین دوستداران پرندگان شکاری از ارزش بالایی برخوردار است. به گفته فعالان محیط زیست بالابان‌های پارک پردیسان تهران که از قاچاقچیان توقیف شده‌اند هریک بین ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان ارزشگذاری می‌شوند، اما اخیرا نگهداری از تعدادی از بالابان‌های پارک پردیسان تهران را سازمان حفاظت محیط زیست به یک باشگاه قوشبازی سپرده است.

بدین ترتیب در حالی که نگهداری، درمان و رهاسازی جانوران از وظایف اصلی سازمان حفاظت محیط زیست است، این وظیفه در حال حاضر به مراکزی سپرده شده است که شرایط نگهداری از حیوانات در آن‌ها با ضوابط تعیین‌شده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست همخوانی ندارد.

در واقع سازمان حفاظت محیط زیست به جای آنکه شرایط نگهداری از حیوانات در پارک پردیسان را ارتقا داده و حیوانات با قابلیت رهاسازی را در زیستگاهشان رهاسازی کند تصمیم گرفته آن‌ها را به مراکز غیراستاندارد نگهداری از حیوانات بسپارد.

اینکه چرا دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست تصمیم گرفت به جای تقویت مرکز بازپروری حیات وحش پارک پردیسان، این مرکز را غیرفعال کرده، کارکنان آن را مرخص و حیواناتش را بین باغ وحش‌ها و مراکز قوشبازی تقسیم کند پرسشی است که مسئولان این سازمان تا کنون پاسخی قانع‌کننده برای آن ارائه نکرده‌اند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
0
0
خیلی خوبه باز اگه به قوشبازا یعنی کسایی که از رو علاقه این پرندگان رو نگهداری میکنن سپرده شده چون تو پریسان رو اجبار به اسم بازپروری نگهداری میشد که واقعا شرایط بدی داشتن تعطیلی اسارتگاه پردسان بنفع موجودات نگون بختی هست که به اسم تیمار و باز پروری شدن آلت دست یعده برای معرکه گیری و عوام فریبی واقعا خروجی این مرکز به اصطلاح باز پروری چی بوده ؟ عوام فریبی و دروغ شده آفت حیوانات اسیر در پردیسان
نظر شما
ادامه