کد خبر: ۵۷۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، گفت که طرح مبارزه با سگ گردانی هنوز در کمیسیون متبوعش به نتیجه‌ای نرسیده و تصمیمی در مورد آن گرفته نشده است.
"موسی غضنفرآبادی"در خصوص بررسی طرح مبارزه با سگ‌گردانی در کمیسیون قضایی تصریح کرد: این موضوع هنوز در کمیسیون به نتیجه‌ای نرسیده و تصمیمی در مورد آن گرفته نشده است.
نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه فعلا موضوع مبارزه با سگ‌گردانی در دستور کار کمیسیون قضایی قرار ندارد، گفت: طرح‌ها و لایحه‌های مهم و ضروری تری مانند لایحه تجارت و لایحه حمایت از خانواده در دستور کار کمیسیون است که فرصتی را برای بررسی طرح مبارزه با سگ‌گردانی باقی نمی‌گذارد.
وی همچنین در رابطه با نامه انجمن حمایت از حیوانات که واکنشی انتقادی به مبارزه نیروی انتظامی با سگ‌گردانی بود، تصریح کرد: درست است که مجلس هنوز طرحی را در این زمینه مصوب نکرده است؛ اما نیروی انتظامی می‌تواند با استناد به مسائل بهداشتی و نجس بودن سگ به مبارزه با سگ گردانی در خیابان ها اقدام کند.
سردار "اسماعیل احمدی‌‌مقدم"، فرمانده نیروی انتظامی 14 اردیبهشت‌ماه در حاشیه ششمین همایش تجلیل از مقام استادان و مربیان ناجا در جمع خبرنگاران نسبت به عدم رعایت هنجارها در جامعه و شیوع سگ‌گردانی انتقاد و اعلام کرده و گفته بود: پلیس درباره برخورد با این موضوع نیز تصمیماتی گرفته است چون بر اساس حداقل قانون حمل سگ و حیوانات به طور کلی باید دارای ضوابط خاص باشد و برای این موضوع از خودروهای مخصوص استفاده شود، چون ما جامعه اسلامی هستیم و سگ نیز حیوانی نجس است که نباید در معابر وجود داشته باشد. بنابراین پلیس با کسانی که اقدام به حمل سگ در معابر عمومی کنند، برخورد خواهد کرد و هماهنگی‌های نیروی انتظامی تهران بزرگ نیز در این باره صورت گرفته است.
انجمن حمایت از حیوانات نیز در واکنش به این تصمیم نیروی انتظامی که چند روزی است جنبه عملیاتی نیز پیدا کرده است، نامه‌ای خطاب به احمدی‌مقدم نوشته و در آن تاکید کرده است که؛ نیروی انتظامی باید مجری مصوبات قانونی مجلس باشد این در حالی است که تدوین قانون نگهداری از حیوانات خانگی به عنوان یک پیشنهاد خام در مجلس در حال بررسی است.

 

خبر مرتبط :

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
-
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
0
0
متاسفیم این همه .................................. شما بحث سگ گردانی میکنید
نظر شما
ادامه