کد خبر: ۵۷۶۵۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
گفت‌وگوی اختصاصی حکیم مهر با «دکتر عبداله بهمنش»:
«دکتر عبداله بهمنش» می‌گوید: انتظاری که ما از دکتر ماکنعلی داریم این است که دامپزشکی را به جایگاه اصلی خود برگرداند؛ با توجه به شناختی که از ایشان دارم، این توانایی را دارند ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی‌: انتشار خبر تیراندازی شبانه فرد یا افرادی به سمت منزل سازمانی مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، یک‌بار دیگر مساله مظلومیت دامپزشکی و پرخطر بودن این حرفه را گوشزد کرد. این سوء‌قصد موجب شکسته شدن شیشه‌های ساختمان منزل مسکونی وی شد.

 «دکتر عبداله بهمنش» در گفت‌و‌گو با حکیم مهر به بیان جزئیات بیشتر این حادثه می‌پردازد و از رئیس جدید سازمان دامپزشکی درخواست می‌کند که که هرچه در توان دارد در مسیر حمایت از دامپزشکان به کار گیرد.

حکیم مهر: آقای دکتر، دقیقاً چه زمانی این اتفاق رخ داد؟

حدود چند شب پیش بود.

حکیم مهر: پس چرا اطلاع‌رسانی این حادثه با تاخیر صورت گرفت؟

راستش خود من اصلا قصد نداشتم که این حادثه رسانه‌ای شود، اما به پیشنهاد دوستان و برای جلوگیری از تکرار آن، این کار را کردم. 

حکیم مهر: دقیقا چه اتفاقی رخ داد؟

چند شب پیش که ما در منزل نبودیم، یک گلوله به سمت خانه شلیک شده است. من فردای آن روز آمدم و مرمی فشنگ را که احتمالا مربوط به اسلحه کلاشینکف بوده، در راهروی منزل دیدم. مشکوک شدم و از پله‌ها بالا رفتم و دیدم که شیشه پنجره روبروی پله شکسته شده است. آن‌گونه که از شواهد پیداست، شلیک از زاویه پایین به سمت بالا انجام شده و گلوله ابتدا به پنجره خورده، بعد به سقف اصابت کرده و در نهایت به جاکفشی خورده است.

حکیم مهر: واکنش شما در آن لحظه چه بود؟

من بلافاصله با دادستانی تماس گرفتم و ایشان هم خیلی سریع دستور بررسی صحنه را دادند. ماموران در محل حاضر شده و آنچه را که مشاهده کردند، صورتجلسه کرده و هم‌اکنون در حال بررسی آن هستند.

حکیم مهر‌: ارزیابی خودتان از این حادثه چیست؟

اولاً که من به شخص خاصی مظنون نیستم؛ اما موارد مشابه این‌چنینی از گذشته‌ وجود داشته است، مثلا حدود ۲ سال پیش ساختمان اداره دامپزشکی یکی از شهرستان‌های استان به رگبار بسته شد. بنده با کسی مشکل خصوصی یا دشمنی خاصی ندارم.

حکیم مهر: فکر می‌کنید چرا این اتفاق رخ داد؟

این حادثه از این نظر طبیعی است که دامپزشکان معمولا با متخلفین بهداشتی سروکار دارند. افرادی که صرفاً به فکر سود نامشروع خود هستند. ما مدام پیگیر این مسائل هستیم و گاهی هم تهدید می‌شویم. بسیار اتفاق افتاده که همکاران ما چاقو هم خورده‌اند. متاسفانه دامپزشکی مظلوم و در عین حال وظایف آن سنگین است. این حرفه هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده و امیدواریم که وضعیت در آینده بهتر شود.

این تیراندازی تحت هر عنوان که صورت گرفته، چه انگیزه‌ای در کار بوده یا حتی تصادفی یا اشتباهی صورت گرفته، به هر حال گلوله‌ای به سوی منزل شلیک شده که می‌توانسته یک نفر را بکشد.

حکیم مهر: به نظر شما چه راهکاری می‌توان برای پایان دادن به این گونه رفتارهای مخاطره‌آمیز برای دامپزشکان اندیشید؟ آیا می‌توان به مسلح کردن دامپزشکان ناظر بهداشتی به سلاح‌هایی نظیر اسپری فلفل یا مسلح کردن مدیران عالی به سلاح‌هایی نظر کلت کمری فکر کرد؟

این راهکار مناسبی نیست. اگر سیاست ممکلت به این شکل باشد، هر گروهی می‌تواند درخواست سلاح کمری داشته باشد.

حکیم مهر: اما دامپزشکان خیلی بیشتر از سایرین در معرض خطر هستند.

باز هم نمی‌شود این راهکار را پیشنهاد کرد. خود من این را نمی‌پسندم که اسلحه به دست بگیرم. چون به این شکل ناامنی بیشتر می‌شود. آن موقع حتی اگر کسی به شکل اشتباه اقدامی کند، ممکن است فرد مسلح، ناخواسته عکس‌العمل نشان دهد. این خیلی جالب نیست که همه مسلح شوند، کمااینکه ناامنی را بیشتر می‌کند. اما باید به یک شکلی این مساله را مدیریت کرد. مثلا شعبه ویژه بررسی مسائل بهداشتی وجود داشته باشد که به شکل قاطع با تخلفات برخورد و اقدام سریع انجام دهد. به این شکل موارد غیر بهداشتی تکرار نشده و فرد متخلف با این تفکر که اتفاقی نیفتاد، گستاخ‌تر نمی‌شود. لذا بیشتر باید از این حیث حمایت شویم نه اینکه به ما اسلحه بدهند. اسلحه هم بدهند تفاوتی نمی‌کند چون به هر حال اسلحه است.

حکیم مهر: اشاره کردید که حرفه دامپزشکی هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده و اظهار امیدواری کردید که وضعیت در آینده بهتر شود. وضعیت چگونه بهتر می‌شود؟

ریاست جدید سازمان دامپزشکی می‌تواند وضعیت را بهبود ببخشد. انتظاری که ما از دکتر ماکنعلی داریم این است که دامپزشکی را به جایگاه اصلی خود برگرداند. با توجه به شناختی که از ایشان دارم، این توانایی را دارند.

حکیم مهر: به‌عنوان حرف آخر...

از فعالیت‌های پایگاه خبری حکیم مهر تشکر می‌کنم. بنده همیشه اخبار این سایت را پیگیری می‌کنم و می‌بینم که چطور همواره در حال حمایت از دامپزشکی است.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
4
1
خدا رحم کند
این برادران نیروی انتظامی و بسیج جان برکف موضوع شلیک را متوجه نشده بودند
اسوده بخوابیم که اینها بیدارند؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
0
4
خداییش دامپزشکی با همه کمبود ها و سختی ها و نبود بودجه کافی خیلی مردونه تو میدونه
خدا عاقبت بخیرمون کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
0
0
اینهمه کارشناسا و مسولین دامپزشکی بهشون سو قصد میشه بخاطر حفظ سلامت مردم. قبلا یه اسپری میدادن به مسول فنی ها.. اونم همچین کارایی نداشت. جایگاه این رشته رو بالا ببرید. وسایل دفاع شخصی تجهیزات نظامی پیشکشتان
ازچرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
0
2
خدایا توشاهد باش قشردامپزشکی به مثال نیروهای جهادی درصف مقدم قراردارندوهرآن ممکنه با چاقو وقمه قصاب مواجه بشه وواقعا پشتوانه وحمایتی هم نیست وامیدواریم مسیولین زیربط چاره اندیشی کنن تاشاید راه حل اساسی برای این موضوع پیدا کنن تا مامور دامپزشکی بتواند با جرات وشهامت تمام به سراغ لاشه ها ومواد خام بره و هر جا موردی مشاهده کردند گزارش وشاید باخودشون بتونن ببرن وصورتجلسه کنن اما با این وضعیت به این شیوه سلامت مردم درخطر هست
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
0
1
چه عجب. یه مدیر دامپزشکی حرف حساب زد. درود بر ایشون.
مگه اینجا غرب وحشیه که به همه دامپزشکا و مدیرا سلاح بدن؟؟
نظر شما
ادامه