کد خبر: ۵۷۶۶۰

شهردار آستارا گفت: به منظور کنترل سگ‌های بلاصاحب و کاهش نگرانی شهروندان پناهگاه موقتی برای نگهداری این حیوانات در رو به روی دانشگاه آزاد این شهر اختصاص یافت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایمنا، «جواد معیتی» اظهار کرد: این روزها معضل سگ‌های بلا صاحب برای مردم شهر گردشگرپذیر آستارا تبدیل به یک دغدغه دائمی شده و شهروندان خواستار جمع‌آوری این سگ‌ها از سوی مجموعه مدیریت شهری هستند.

وی افزود: با توجه نامناسب بودن محل نگهداری سگ‌های بلا صاحب در جایگاه دفن زباله، شهرداری آستارا از هفته گذشته تصمیم گرفت، پناهگاه موقت و بهداشتی را به دور از منطقه مسکونی، روبروی دانشگاه آزاد در فضایی به مساحت ۵۰۰ متر مربع متعلق به یکی از دستگاه‌های اجرایی، را برای نگهداری این حیوانات اختصاص دهد.

شهردار آستارا با بیان اینکه سازمان مردم نهاد جمعه‌های مهربانی در کار زنده گیری، تیمار و تغذیه سگ‌های بلا صاحب با شهرداری آستارا همکاری می‌کند. اضافه کرد: در چند روز گذشته ۱۲ قلاده سگ بلا صاحب توسط شهرداری و همکاری این سازمان مردم نهاد پس از زنده گیری به پناهگاه منتقل، تیمار و واکسینه شده اند.

معیتی عنوان کرد: شهرداری در نظر دارد تا کیسه زباله رایگان در اختیار مراکز فروش دام و طیور، مواد غذایی و ماهی فروشانی که اقدام به تفکیک دورریزهای مواد غذایی خود کنند قرار دهد و صاحبان اصنافی که در این کار فرهنگی مشارکت کنند نیز از تخفیف عوارض پرداختی شهرداری بهره‌مند خواهند شد.

وی اضافه کرد: نیروی خدمات شهری روزانه ضایعات مواد غذایی را جمع‌آوری می‌کنند تا به عنوان غذای سگ‌های بلا صاحب مورد استفاده قرار گیرد.

شهردار آستارا با اشاره به اینکه بعضی دستگاه‌های اجرایی شهرستان آستارا همچون شبکه بهداشت و درمان، دامپزشکی، فرمانداری، برق، راه و شهرسازی، قول مساعد دادند تا در زمینه نگهداری سگ‌های بلا صاحب با شهرداری همکاری کنند. ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده سگ‌های بلا صاحب در محدوده شهری، آن را به واحد خدمات شهری شهرداری آستارا اطلاع دهند.

معیتی با بیان اینکه تردد این سگ‌ها در سطح شهر و محله‌های مسکونی سلامت و امنیت شهروندان را به مخاطره می‌اندازد، افزود: شهرداری برای کنترل جمعیت سگ‌های بلا صاحب طرح‌های مختلفی را از جمله عقیم سازی آنها دنبال می‌کند و با اختصاص این پناهگاه امیدوار است موجبات رضایت شهروندان را جلب کرده و شاهد کاهش جمعیت سگ‌ها در شهر آستارا باشیم.

شهر بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

 

نظر شما
ادامه